Kenniscentrum faculteit Digitale Media & Creatieve Industrie

Kick-Off CommuniCity in Brussel

20 sep 2022 12:00

Half september startte het EU-project ‘CommuniCity’ met een kick-off in Brussel!

Onderzoekers Dirk Reynders en Maurice Dharampal waren namens het lectoraat Creative Media for Social Change bij de kick-off aanwezig: ‘’Het waren twee intense, maar vooral ook interessante dagen’’, aldus Maurice. De kick-off bracht partners uit deelnemende steden samen om ervoor te zorgen dat de neuzen dezelfde kant op staan en om een gezamenlijke taal te ontwikkelen waar het project op doelt. Voor dit project werkt de HvA nauw samen met de Gemeente Amsterdam en de Universiteit van Amsterdam om te onderzoeken hoe kunstmatige intelligentie gebruikt kan worden als oplossing voor problemen die spelen onder gemarginaliseerde groepen in de stad. Maurice: “Aangezien we samenwerken met lastig te bereiken gemeenschappen, is het van belang dat we niet op vanzelfsprekendheden redeneren. Dit werd ook bediscussieerd tijdens de kick-off. Dat het een waardevol onderzoek gat worden voor alle partijen, staat buiten kijf. ”