Kenniscentrum faculteit Digitale Media & Creatieve Industrie

Terugblik: The City at Eye-Level workshop

24 mei 2022 00:00

Het lectoraat Creative Media for Social Change organiseert maandelijks workshops rondom creatieve onderzoeksmethodes voor medewerkers van FDMCI. De derde editie ’The city at eye level’ vond plaats op dinsdag 24 mei.

De onderzoeksmethode die ditmaal centraal stond, was: ’The city at eye level’. Onder leiding van docent-onderzoekers Nadja van der Weide en Ruben Logjes gingen de deelnemers tijdens deze actieve workshop naar buiten! The city at eye level is namelijk een speurtochtonderzoek. Via deze creatieve dataverzamelingsmethode ervaarden deelnemers hoe je met een opdrachtenboekje (mensen in) een gebied op een speelse manier kunt bevragen, beschouwen en bespreken. Ze leerden hoe ze deze creatieve manier van data verzamelen kunnen opzetten en toepassen in verschillende onderzoekspraktijken. Ruben Logjes: ‘’De workshop ging heel goed. We hebben zelfs nog nuttige input opgehaald voor de afronding van ons Cultuur & Retail project!’’