Kenniscentrum faculteit Digitale Media & Creatieve Industrie

Kiem-subsidie voor lectoraat Creative Media for Social Change

7 mei 2021 09:39

Het project 'Designing the place to be: de rol van servicedesign in de orkestratie en vormgeving van bezoekersbeleving van stedelijke kernen' krijgt een Kiem-subsidie.

Het lectoraat Creative Media for Social Change heeft een Kiem-subisdie toegewezen gekregen. Het project onderzoek leegstand in stedelijke kernen en verminderde leefbaarheid.

De creatieve industrie is bij uitstek in staat oplossingen te ontwikkelen voor dit soort problemen. In dit project onderzoekt de Hogeschool van Amsterdam samen onder andere designservicebureaus hoe Key Enabling Methodologies bezoekersbelevingen in steden kunnen orkestreren en ontwerpen. Zij ondersteunen hierbij niet alleen individuele retail- en cultuurorganisaties in hun functie, maar dragen ook bij aan het oplossen van meer algemene problematiek van stedelijke kernen.

Consortiumpartners zijn: Hogeschool Rotterdam, Design Innovation Group, Ideate, Koos Service Design, IXIN, Boekhandel Donner, Platform de Nieuwe Winkelstraat, Cultuurconnectie.