Kenniscentrum faculteit Digitale Media & Creatieve Industrie
Projecten
8 Resultaten
Afgeronde projecten waar het Instituut Netwerkcultuur in heeft deelgenomen of penvoerder van was, vindt u hier.
-
Going hybrid
1 jan 2021 - 1 jan 2024Going hybrid is een tweejarig Raak-onderzoeksprogramma naar hybriditeit in het culturele veld binnen drie domeinen: hybride evenementen, levende archieven en hybride publicaties. Waar brengen hybride evenementen ons ...
-
Digital Publishing Toolkit
30 jul 2015Digitale publicaties zijn sinds een paar jaar in opkomst. Door de komst van tablets en smartphones heeft deze ontwikkeling zich versneld zodat deze publicaties - e-books, krant apps en digitale magazines – ...
-
De Kunst van de Kritiek
1 mrt 2015Bij het lectoraat Netwerkcultuur is in samenwerking met het PublishingLab het project De Kunst van de Kritiek gestart. In een consortium met het Laboratorium Actuele Kunstkritiek en tientallen Nederlandse en Vlaamse ...
-
Performance of Code
1 mrt 2015Nancy Mauro-Flude is blogger bij het lectoraat Network Cultures. Zij is tevens een mediadesigner, schrijver en curator van het symposium en evenementen voor podiumkunsten en technologie van hedendaagse kunst. Haar ...
-
My Creativity Sweatshop
1 feb 2014 - 31 jan 2015In 2005, net nadat het creatieve industriebeleid in Nederland van start was gegaan, gaf het Institute of Network Cultures een kritische impuls aan het debat met projecten zoals A decade of Webdesign en MyCreativity. ...
-
Unlike Us
1 nov 2011Het doel van Unlike Us is om een onderzoeksnetwerk op te zetten van kunstenaars, ontwerpers, wetenschappers, activisten en programmeurs die werken aan 'alternatieven in sociale media'. Door middel van workshops, ...
-
Out of Ink
19 mei 2011 - 23 mrt 2012Out of Ink: Future Publishing Industries peilt de drempels en vage overgangsgebieden tussen digitale en gedrukte publicaties en ontwikkelt daarnaast praktijken en concepten die de publicatiepraktijk van vandaag ...
-
Society of the query
13 sep 2009 - 7 nov 2013Zoekmachines zoals Google of Bing bepalen welk deel van het web we te zien krijgen. In tegenstelling tot het vroege internettijdperk, waar vaak werd genavigeerd door middel van ‘surfen’ (nogal toevallig ...