Deeltijdstudent in beeld

Testimonial

Vanaf mijn 16e jaar combineer ik technisch onderwijs (leren) en werken. Van service engineer (monteur buitendienst) ben ik doorgegroeid naar een functie in het technisch middenkader management (service coördinator). Als service coördinator ben ik verantwoordelijk voor de planning, neem ik de klantorders aan en regel ik de facilitaire zaken, zoals telefoons en laptops voor de monteurs.

Meer inzicht in de bedrijfsprocessen betekent meer inzicht in de gevolgen van jouw acties.

Stanley Jonkman - Vijfdejaars deeltijdstudent

Waarom koos je voor Engineering: Technische Bedrijfskunde?

Ik wil graag doorgroeien naar een managementfunctie en zag Technische Bedrijfskunde als enige geschikte opleiding voor mij. Ik heb hier veel geleerd over de verschillende bedrijfsprocessen, inkoop/verkoop, management en bedrijfscommunicatie. Je leert goed nadenken over het hele bedrijf en niet alleen je eigen afdeling. Zo weet je beter welke gevolgen jouw acties hebben op het gehele bedrijfsproces. Vul je als monteur je rapport niet goed in, dan kan de onderdelenlevering verkeerd gaan, vervolgens loopt de facturatie niet goed en bouw je verkeerde klanthistorie op, en ga zo maar door. Dat inzicht en die helikopterview heb je nodig als manager.

Hoe combineerde je je studie met werk en privé?

Een drukke werkweek van soms wel 50/60 uur in combinatie met 20/30 uur studiebelasting per week is niet te doen. Het zorgt ervoor dat je op beide vlakken niet optimaal presteert. Vandaar dat ik er ook iets langer over doe dan de vier jaar die voor deze opleiding staat. Er zijn gelukkig ook minder drukke weken. Maar het is persoonlijk. De een studeert makkelijker dan de ander. Dat verschil zag ik ook goed terug in mijn groep.