Make IT Work ook in onderwijs

14 okt 2022 17:36 | Faculteit Onderwijs en Opvoeding

Via Make IT Work kunnen hoogopgeleiden zich binnen afzienbare tijd laten omscholen tot IT’er. Samen met Make IT Work verkent de HvA of deze IT’ers ook interesse hebben in werken in het onderwijs, al dan niet in combinatie met werken in de IT sector.

Via Make IT Work kunnen hoogopgeleiden zich binnen afzienbare tijd laten omscholen tot IT’er. Vanaf de start tot en met heden hebben meer dan negenhonderdvijftig werkenden zich laten omscholen. Samen met Make IT Work verkent de HvA of deze IT’ers interesse hebben in werken in het onderwijs, al dan niet in combinatie met werken in de IT sector.

Tim Langstraat (35), docent bij de Hogeschool van Amsterdam, laat zien hoe succesvol dat kan zijn. Hij kwam na een omweg in digitale marketing via een omscholing van Make IT Work terecht in het hoger onderwijs. Na krap een jaar lesgeven werd hij uitgeroepen tot docent van het jaar van de faculteit Digitale Media en Creatieve Industrie. Tim heeft nog geen moment spijt gehad van zijn keuzes om zijn loopbaan een andere wending te geven. 'Het is mooi om te zien hoe havo-leerlingen zich in korte tijd ontwikkelen tot jongvolwassenen. Ik krijg nu betaald om mijn hobby uit te oefenen. Elke dag een feestje.'

De HvA is nu op zoek naar scholen die loopbanen, zoals die van Tim, mogelijk willen maken. Dat kan door het beschikbaar stellen van een werkplek of mee te investeren in de opleiding.