Samenkomen onder de Diversiteitsboom

Diversiteitsboom op faculteit Gezondheid onthuld op Diversity Day

5 okt 2021 10:30 | Faculteit Gezondheid

Er staat een boom in de hal van de Faculteit Gezondheid (het Nicolaes Tulp Huis) van de Hogeschool van Amsterdam (HvA). De voorheen zwarte pilaar is vandaag -op Diversity Day - officieel omgetoverd tot een kleurrijke diversiteitsboom. Op haar bladeren kunnen voorbijgangers met krijtstift teksten achterlaten die gaan over Diversiteit en Inclusie. Soms stelt de boom een vraag, zoals ‘Waar is aandacht voor nodig?’ of ‘Waar denk je aan bij D&I?’. Het staat iedereen vrij hierop te antwoorden en het gesprek aan te gaan.

De boom is vandaag onthuld - ter ere van Diversity Day - door Isra Suwandhy studentambassadeur Diversiteit en Inclusie van de faculteit Gezondheid én tweedejaars Verpleegkunde. Nynke van Dijk , decaan van de faculteit Bewegen, Sport en Voeding (FBSV) en de faculteit Gezondheid (FG) beschreef gelijk één van de bladeren aan de boom:

Welkom iedereen!

Bewustzijn

De boom heeft als doel om het bewustzijn bij alle studenten, medewerkers en bezoekers rondom Diversiteit en Inclusie binnen de HvA te vergroten en de discussie te stimuleren. Het kunstwerk is ontworpen door kunstenares Sioejeng Tsao, die eerder dit jaar ook The Wall of Pride creëerde in het HvA-gebouw van de faculteit Bewegen Sport en Voeding.

Sioejeng Tsao creating...

Levende boom

Onder de boom zullen activiteiten georganiseerd worden in het kader van D&I. Zo zal deze diversity tree blijvend symbool staan voor Diversiteit en Inclusie in het hoger onderwijs. Om echt interactie op gang te brengen is er ook een diversiteitsspel geïntegreerd in de boom. Weten hoe dat werkt? Ga snel maar eens kijken!

Diversity Day

Op 5 oktober Diversity Day organiseren Nederlandse organisaties een eigen activiteit om aandacht te vragen voor diversiteit. Zo zetten we samen een stap in de goede richting: een maatschappij waarin we ieders unieke talenten waarderen en benutten.