Logo Hogeschool van Amsterdam – link naar startpaginaLogo Hogeschool van Amsterdam – link naar startpagina
Cursus

De cursus in het kort

In de cursus Marketingcommunicatie Plan doe je theoretische en praktische kennis op van het vakgebied Marketingcommunicatie als onderdeel van de marketingmix. Na afronding van de cursus heb je de kennis, vaardigheden en competenties om een geïntegreerde marketingcommunicatiestrategie te formuleren voor een (internationale) onderneming op basis van onderzoek. Je werkt dit vervolgens uit in een volledig uitgewerkt strategisch marketingcommunicatieplan.

Schrijf je in
(opent in nieuw venster)

Programma

In de cursus Marketingcommunicatie Plan doe je theoretische en praktische kennis op van het vakgebied Marketingcommunicatie als onderdeel van de marketingmix. Na afronding van de cursus heb je de kennis, vaardigheden en competenties om een geïntegreerde marketingcommunicatiestrategie te formuleren voor een (internationale) onderneming op basis van onderzoek. Je werkt dit vervolgens uit in een volledig uitgewerkt strategisch marketingcommunicatieplan.

Inhoud cursus:

Tijdens de cursus leer je:

  • Inzicht te verkrijgen in communicatiedoelgroep(en).
  • Overzicht te geven van instrumenten en media welke kunnen worden ingeschakeld.
  • Het opstellen, samen met anderen, van de marketingcommunicatiemix op basis van een gegeven thema.
  • Het opstellen van een mediaplan.
  • Het onderbouwen mediakeuze.
  • Rekening houden met belangrijke wetgeving rond communicatie.
  • Het opstellen van een briefing van een extern communicatiebureau.
  • Om consumentengedrag als uitgangspunt voor communicatie te hanteren.
  • De samenhang tussen off- en online communicatie-instrumenten.
  • Op basis van een communicatieonderzoek een Marketingcommunicatieplan op te stellen vanuit een gegeven strategische context.

Als aanvulling op deze cursus kun je aansluitend de cursus Marketingcommunicatie Media & Tools volgen.

Voor deze cursus kun je STAP-budget aanvragen.

Doelgroep

Werkende professionals die bij voorkeur werkzaam zijn in een marketingomgeving.

Cursusdagen

Dinsdag / Donderdag / Zaterdag

Kosten

Het college- en examengeld bedraagt €1400. De kosten voor studieboeken bedragen ongeveer €100.

Toelating

Deze cursus is op hbo-niveau. Daarom heb je minimaal een mbo-4-, havo- of vwo-diploma en enige jaren werkervaring nodig. Basiskennis van marketing is een vereiste.

Tijdsinvestering

De cursus start op dinsdagavond 6 september 2022 of zaterdag 10 september 2022, afhankelijk van je dagdeelkeuze. De colleges zijn op dinsdag- en donderdagavond van 18.40 – 22.00 uur of op zaterdag van 10.00 – 17.00 uur. De cursus duurt tien weken waarvan zeven weken college. De overige weken worden gebruikt voor toetsing, inleveren opdrachten en feedback. De studiebelasting is gemiddeld 15-20 uur per week inclusief college-uren.

Groepsgrootte

Nader te bepalen

Wat levert deze cursus jou op?

  • HvA-certificaat
  • Eersteklas vakkennis
  • Zichtbaar impact in je huidige werk
  • Sterke professionele competenties
  • Sterk community netwerk

Heb je een vraag?

Neem contact op

Inhoudelijke vragen
Nermin Hadžiarapovic, cursusverantwoordelijke
n.hadiarapovic@hva.nl(opent in nieuw venster)

Wil je nog verder studeren?

cursisten tijdens les in klaslokaal

Ga dan voor een waardevol hbo-diploma! Bekijk ook eens onze deeltijd bacheloropleiding Commerciële Economie. De cursus Oriëntatie op Eigen Onderneming is hier onderdeel van. Als je deze cursus succesvol hebt afgerond, krijg je hier vrijstelling voor.

Ga naar deeltijd Commerciële Economie

Ben je een HvA-student?

cursisten lopen trap op

Ben je HvA student en heb je interesse in de cursus Marketingcommunicatie Plan? Je schrijft je niet in via deze cursuspagina maar vindt de informatie op de pagina over het minoraanbod.

Alle minoren van de HvA
(opent in nieuw venster)