Logo Hogeschool van Amsterdam – link naar startpaginaLogo Hogeschool van Amsterdam – link naar startpagina
Cursus

De cursus in het kort

In de cursus Marketingcommunicatie Media & Tools doe je theoretische en praktische kennis op van het vakgebied Media & Tools als onderdeel van de marketingmix. Deze cursus is een vervolg op de cursus Marketingcommunicatie Plan. Je ontwikkelt kennis, vaardigheden en competenties om een Marketingcommunicatie Media en Tools Plan te maken en toepassen voor een organistatie. De nadruk ligt op digitale en online media en tools op operationeel/tactisch niveau.

Schrijf je in
(opent in nieuw venster)

Programma

Tijdens de cursus leer je om de volgende elementen van een bedrijf, dat actief is in de digital marketing omgeving, te analyseren, verbeteren en/of te (her)formuleren: Missie, visie, positionering. Beschrijving doelgroepsegmenten. Ambitie en de doelstellingen. Analyse huidige online marketingmix. Daarnaast leer je om de online marketingomgeving voor de opdrachtgever te analyseren en te interpreteren. Tenslotte leer je om de opdrachtgever (bedrijf) te adviseren over de te nemen stappen om zo de gestelde Digital Marketing doelstellingen te bewerkstelligen.

Leerdoelen

Op individueel niveau leer je om:

  • Een eigentijdse en optimale website te bouwen;
  • Een blog te schrijven;
  • Goed te presenteren;
  • Het toepassen van de onderdelen: SEO, SEA, Social Media Advertising, Google en Meta Analytics, het bedenken van content en dit te ontwikkelen. Je probeert de betrokkenen te overtuigen door middel van een pitch van je plannen.

Doelgroep

Werkende professionals

Cursusdagen

De cursus start op dinsdag 15 november 2022 of zaterdag 19 november 2022, afhankelijk van je dagdeelkeuze. De colleges zijn op dinsdag- en donderdagavond van 18.40 – 22.00 uur of op zaterdag van 10.00 – 17.00 uur.

Kosten

Het college- en examengeld bedraagt €1400. De kosten voor studieboeken bedragen ongeveer €100. De boeken zijn ook digitaal beschikbaar via de HvA Bibliotheek.

Toelating

Deze cursus is op hbo-niveau. Daarom heb je minimaal een mbo-4-, havo- of vwo-diploma en enige jaren werkervaring nodig. Basiskennis van Marketing en Marketingcommunicatie is een vereiste. Je kunt deze cursus alleen volgen je de cursus Marketingcommunicatie Plan hebt gevolgd.

Tijdsinvestering

De cursus duurt tien weken, waarvan 7 weken college. De overige weken worden gebruikt voor toetsing, inleveren opdrachten en feedback. De studiebelasting is gemiddeld 15-20 uur per week inclusief college-uren.

Groepsgrootte

Je volgt de cursus samen met circa 25 - 30 studenten van de deeltijdopleidingen HRM, Bedrijfskunde, Commerciële Economie of Finance & Control. Deeltijdstudenten zijn professionals met een baan in het vakgebied.

Heb je een vraag?

Neem contact op

Inhoudelijke vragen
Nerko Hadžiarapović, cursusverantwoordelijke
n.hadiarapovic@hva.nl(opent in nieuw venster)
Neem telefonisch contact op

Wil je nog verder studeren?

cursisten tijdens les in klaslokaal

Ga dan voor een waardevol hbo-diploma! Bekijk onze bacheloropleiding Commerciële Economie. De cursus Marketingcommunicatie is onderdeel van deze opleiding. Als je de cursus al succesvol hebt afgerond, krijg je hier een vrijstelling voor.

Ga naar Commerciële Economie Deeltijd

Ben je een HvA-student?

cursisten lopen trap op

Ben je HvA- student en heb je interesse in de cursus Marketingcommunicatie Media & Tools? Je schrijft je niet in via deze cursuspagina maar vindt de informatie op de pagina over het minoraanbod.

Alle minoren van de HvA
(opent in nieuw venster)