Hogeschool van Amsterdam

Voor wie?

Legal Service Design is een leergang op masterniveau. De leergang is ontwikkeld voor juridische professionals met ten minste drie jaar werkervaring en werkzaam op ten minste bachelorniveau: professionals die zich verder willen ontwikkelen op het gebied van de organisatie en de inrichting van juridische diensten en processen.

Na afloop van de leergang:

  • Ken je het belang van klantgericht werken en weet je hoe je de klanttevredenheid kunt verhogen.
  • Ben je in staat om processen met complexe juridische aspecten te definiëren, beschrijven en analyseren in relatie tot de strategie en doelstellingen van de organisatie.
  • Beheers je methoden en technieken van Lean / Lean Six Sigma, algemeen procesmanagement en service design in juridische dienstverlening, gericht op procesanalyse en -verbetering.
  • Ben je bekend met relevante ontwikkelingen op het gebied van juridische informatietechnologie en kun je aangeven hoe software op dit gebied een rol kan spelen bij het beheersen, optimaliseren, analyseren en evalueren van processen in de juridische beroepspraktijk.
  • Kun je vanuit gesignaleerde behoeften voorstellen doen voor het (her)ontwerpen van processen rondom juridische dienstverlening.
  • Weet je welke partijen je nodig hebt om tot een succesvolle implementatie te komen.

Certificaat

Tijdens de leergang krijg je theorie aangereikt en deze pas je vervolgens toe in de eigen praktijksituatie. Na succesvol afronden van de leergang ontvang je een certificaat.

Gepubliceerd door  Faculteit Maatschappij en Recht 14 februari 2019