Hogeschool van Amsterdam
 

Management Consultancy

De ICT-cursus Management Consultancy van de Hogeschool van Amsterdam behandelt de laatste trends op het gebied van de relatie tussen business en ICT en wat dit praktisch betekent voor organisaties.

De cursus Management Consultancy van de Hogeschool van Amsterdam (HvA) is geschikt voor professionals die de stap richting managementconsultant willen zetten en een organisatie willen adviseren over hoe ICT de business optimaal ondersteunt.

De cursus Management Consultancy behandelt de laatste trends op het gebied van de relatie tussen business en ICT en wat dit praktisch betekent voor organisaties. De kernvraag is hoe ICT de business het beste kan ondersteunen en andersom, hoe de business weet welke mogelijkheden ICT heeft en hoe deze maximaal benut kunnen worden.

In deze cursus staan de volgende vijf thema’s centraal.

  • Management consultancy
    Management consultancy beantwoord de vraag hoe een managementconsultant het management bij staat voor de taken waar de managers verantwoordelijk voor zijn
  • Portfolio management
    Tijdens Portfolio management leert de deelnemer hoe hij of zij inzichtelijk kan maken welke projecten een organisatie moet uitvoeren om de strategie van de organisatie optimaal te ondersteunen, wat de risico’s zijn en welke resources hiervoor nodig zijn
  • Sourcing
    Sourcing draait om uitbesteden. Welke activiteiten voert een organisatie zelf uit en welke laat ze aan anderen over?
  • Europese aanbesteding
    Europese aanbesteding gaat uitvoerig in op de vormgeving van aanbestedingsprocessen, zowel vanuit het perspectief van de aanbestedende partij als van de offrerende partij
  • Strategie
    Bij Strategie draait het om hoe een strategisch proces gestalte krijgt in (internationale) context, met de ICT-organisatie en –strategie als startpunt

Deze vijf thema’s hebben met elkaar gemeen dat ze de organisatie en haar huidige wijze van besturen onder de loep nemen. Door het anders inzetten van ICT en het opstellen van richtlijnen en invoeren van besturingsmodellen kan een organisatie een waardevolle professionaliseringsslag maken in de ICT.

Na de cursus Management Consultancy zijn deelnemers in staat om in de organisatie waar zij werken aan te geven welke projecten het beste de bedrijfsstrategie ondersteunen. Zij kunnen sourcing-vraagstukken oplossen, aanbestedingen in gang zetten en begeleiden en de ICT-organisatie optimaliseren.

Een uitgebreide beschrijving van de cursusmodules vind je in de studiegids van HBO-ICT: Software Engineering.

Cursusdeelnemers en studenten van de deeltijdopleiding HBO-ICT krijgen gezamenlijk klassikaal les. De lessen zijn op maandag- en donderdagavond van 18:40 tot 22:00 uur. Daarnaast besteed je 12 tot 16 uur per week aan zelfstudie.

Voor toelating tot deze cursus moet je minimaal in het bezit zijn van een mbo-4-diploma, havo-diploma of een vwo-diploma.

Ook vragen we om een intakegesprek. Tijdens dit gesprek kijken we naar je capaciteiten om de cursus te kunnen volgen en naar de bruikbaarheid van de cursus voor jou. Na het intakegesprek kun je je aanmelden voor de cursus.

€4.072

Na succesvolle afronding van de cursus Management Consultancy krijg je het hbo-certificaat Management Consultancy van de Hogeschool van Amsterdam.

Het Theo Thijssenhuis (op de Amstelcampus) is uitstekend te bereiken met het openbaar vervoer vanaf Amsterdam CS, Metrohalte Weesperplein, uitgang Mauritskade. 

Op de Amstelcampus zijn twee openbare (auto) parkeergarages (Q-Park Centrum Oost Amstelcampus en Q-Park Weesperplein Amstelcampus). Het parkeertarief is hetzelfde als op straatniveau, € 4,00 per uur. Bekijk de plattegrond

Weet je nog niet zeker of deze cursus iets voor jou is? Vraag een kennismakingsgesprek aan. Dit gesprek is geheel vrijblijvend en kan zowel telefonisch als persoonlijk.

De cursus Management Consultancy wordt een keer per jaar aangeboden in september. Ben je geïnteresseerd in deze cursus en wil je per 3 februari 2020 starten? Meld je dan uiterlijk op 27 januari 2020 aan via de aanmeldbutton.

Gepubliceerd door  Faculteit Digitale Media en Creatieve Industrie 25 april 2019