Hogeschool van Amsterdam
 

Cursus Digitale Media & Food

Tijdens deze cursus leer je hoe je digitale media professioneel inzet om je doelgroep te bereiken. Daarnaast maak je kennis met de benodigde tools en strategieën en ontdek je hoe je deze zinvol toepast op jouw organisatie of onderneming. Ook creëer je relevante food-gerelateerde content voor verschillende doelgroepen en mediaplatforms. Zo kun je in de toekomst een breed pakket aan foodmarketing aanbieden.

smartphone maakt foto eten

Voor wie

Je bent werkzaam in de foodbranche, in foodmedia of marketing. Of je werkt met voedselgerelateerde vraagstukken, zoals duurzaamheid, lifestyle en gezondheid. Je beschikt over een hbo-denkniveau. Een vooropleiding in voeding of media is niet vereist, maar affiniteit met beide onderwerpen is een vereiste.

Wat leer je

Na de cursus Digitale Media & Food:

  • heb je inzicht in het foodmedialandschap en het gebruik van digitale media
  • heb je kennis van doelgroepen en het gebruik van digitale media
  • kun je digitale mediatools en -strategieën selecteren en toepassen voor jouw organisatie
  • kun je relevante content creëren voor verschillende doelgroepen en mediaplatforms

Deze vaardigheden worden getoetst op basis van een uitgewerkt communicatieplan voor een product, dienst of campagne, dat je mondeling en visueel presenteert.

Programma

In deze cursus komen de volgende onderwerpen aan bod:

  • Food als lifestyle en identiteit
  • Doelgroepen en het gebruik van digitale media
  • Foodmedialandschap: wie zijn de autoriteiten en influencers
  • Betrouwbaarheid: informatie versus hypes en marketing
  • Content creëren voor verschillende doelgroepen en mediaplatforms
  • Tools om digitale media zinvol toe te passen in jouw organisatie/onderneming

Studiebelasting

Het programma bestaat uit twee bijeenkomsten van drie uur.

De eerste bijeenkomst is een interactief college waarbij de belangrijkste concepten en tools geïntroduceerd worden, waarmee je vervolgens zelf aan de slag gaat.

Tijdens de tweede bijeenkomst presenteren cursisten hun communicatieplan. Tijdens de nabespreken wordt er feedback gegeven door zowel de docent als mede-cursisten.

Aantal deelnemers

Minimaal 12, maximaal 20

Kosten

€ 495 inclusief studiemateriaal en certificaat.

Belastingvoordeel studiekosten

Volg je een studie buiten de standaardstudieperiode? Dan mag je maximaal € 15.000 aftrekken. Volg je een studie in de standaardstudieperiode? Dan geldt geen maximum. Bezoek de website van de Belastingdienst voor meer informatie.

Algemene cursusvoorwaarden

Je hebt 14 dagen bedenktijd vanaf de datum dat je je hebt aangemeld voor een cursus of workshop. Bekijk alle cursusvoorwaarden.

Curusdata

Vrijdag 27 maart en 3 april 2020 van 14.00-17.00 uur.

Docenten

De cursus Digitale media & Food wordt gegeven door Antonia Mazel, docent Food Trends bij de opleiding Voeding en Diëtetiek aan de HvA. 

Contact

Heb je een vraag over de cursus Digitale Media & Food of wil je deze cursus liever incompany volgen? Dat kan! Neem dan contact op met Suzanne van der Plas. E-mail: s.e.van.der.plas@hva.nl of telefoonnummer 06-211 58 154. 

Gepubliceerd door  Food Network 12 september 2019