Hogeschool van Amsterdam
 

Strategische Marketing en Management

Zoek je een cursus marketing management of opleiding strategische marketing? Wil je jezelf verdiepen in de strategische achtergrond van marketing en management en kunnen adviseren over een effectieve marketingaanpak? Met de cursus Strategische Marketing en Management ontwikkel je strategisch inzicht. Je leert situaties herkennen, de juiste theorie toepassen en een goed doortimmerd marketingplan opstellen.

Voor wie is de cursus Strategische Marketing en Management?

De cursus is bedoeld voor professionals, die hun strategische inzicht op het gebied van marketing en management verder willen ontwikkelen.

Inhoud cursus Strategische Marketing en Management

Het strategisch marketingbeleid is afgeleid van de ondernemingsdoelstellingen en geeft richting aan operationele marketing- en managementbeslissingen. Het (strategisch) marketingplanningsproces en nieuwe ontwikkelingen zoals Big Data, MVO-beleid en accountability komen in deze cursus aan bod. Tijdens de cursus leer je het volgende:

  • Missie en visie van de organisatie in beeld brengen
  • Business scope bepalen en businessmodellen opzetten
  • Maatschappelijk verantwoord ondernemen integreren in het beleid
  • Analyse van de eigen organisatie en externe ontwikkelingen (SWOT-analyse)
  • Strategische marketingopties formuleren
  • Strategische modellen en theorieën
  • Strategische marketingdoelstellingen en doelgroepen definiëren en verantwoorden
  • Marketinginstrumenten selecteren en cijfermatig onderbouwen
  • Marketingbeleid presenteren en verantwoorden.

Binnen deze cursus voer je diverse opdrachten uit, waaronder een tentamen Commerciële Calculatie, een tentamen Strategische Marketing, twee live cases en een paper.

Studieduur en studiekosten

De avondopleiding start op 4 februari, de dagopleiding op 8 februari. De colleges zijn op dinsdag- en donderdagavond of op zaterdag. De opleiding duurt vijf maanden en bestaat uit twee blokken van tien weken. De studiebelasting is gemiddeld 20 uur per week inclusief college-uren. Het college- en examengeld bedraagt € 2.100. De kosten voor studieboeken bedragen ongeveer € 250.

Toelating hbo cursus Strategische Marketing en Management

Deze cursus is op hbo-niveau. Daarom heb je minimaal een mbo-4-, havo- of vwo-diploma. Daarnaast heb je een diploma Nima-A of en enige jaren werkervaring in een marketingomgeving (minimumleeftijd 22 jaar).

Inschrijven

Schrijf je in voor de cursus Strategische Marketing en Management via de inschrijfbutton op deze pagina. Bij het inschrijven moet je een kopie van je paspoort of ID-kaart uploaden, naast een kopie van je hoogst behaalde diploma. Een kopie van je rijbewijs wordt niet geaccepteerd.
Let op! Ben je al HvA student? Schrijf je dan in via www.minoren.hva.nl.

 

Wil je nog verder studeren?

Ga dan voor een waardevol hbo-diploma! Bekijk ook eens onze deeltijd bacheloropleiding Commerciële Economie. De cursus Strategische Marketing en Management is hier onderdeel van. Als je deze cursus succesvol hebt afgerond, krijg je hier vrijstelling voor.

Gepubliceerd door  Faculteit Business en Economie 8 oktober 2019