Logo Hogeschool van Amsterdam – link naar startpaginaLogo Hogeschool van Amsterdam – link naar startpagina

De cursus in het kort

Wil je data uit Google Analytics analyseren en begrijpen en met deze tool werken? En leren hoe je realistische KPI's opstelt op basis van data? Tijdens deze korte praktische cursus Digital Marketing leer je hoe je ICT-data en technieken combineert met Digital Marketing. De cursus heeft een verdiepend karakter. Tijdens de bijeenkomsten ligt de nadruk op het toepassen van online marketingtools voor het plannen en organiseren van online marketingcampagnes.

Schrijf je in
(opent in nieuw venster)

Deze cursus is helaas vol. Het volgende startmoment is februari 2025

Programma

De focus in deze cursus ligt op het combineren van ICT-data, technieken en digital marketing zoals Google Analytics, retargeting, behavioural targeting, marketing automation en mobile marketing. Je voert diverse opdrachten uit over online marketing uit, waaronder een digital marketingcampagne en een social media opdracht.

Onderwerpen
  • Tijdens de cursus komen de volgende onderwerpen aan de orde:
  • Digital marketingstrategie.
  • Koppelen van diverse data en systemen.
  • Data-analyse met behulp van Google Analytics.
  • SEO, SEA en social media marketing.
  • Contentmarketing en mobile marketing.
  • Het opstellen van realistische KPI’s.
  • In kaart brengen van de conversiefunnel en customer journey.
  • Big data-analyse en datavisualisatie.
  • Data monitoren en begrijpelijk presenteren met datavisualisatie.

Doelgroep

De cursus Digital Marketing is bedoeld voor iedereen die wil leren hoe je ICT-data en technieken effectief combineert met marketingtechnieken. Met als doel: betere usability, meer conversies en betere resultaten.

Cursusdagen

De cursus start op 6 februari 2024. Colleges zijn op dinsdag- en donderdagavond (18.40-22.00). De cursus duurt 10 weken, waarvan 7 weken college. De overige weken gebruik je voor toetsen, het inleveren van opdrachten en feedback.

Kosten

Het college- en examengeld is € 1.400,-. De kosten voor studieboeken kosten ongeveer € 250,-.

Toelating

Deze cursus is op hbo-niveau. Daarom bezit je minimaal een havo-, vwo-, of mbo 4-diploma en heb je een aantal jaar werkervaring in een marketingomgeving. Of je hebt een NIMA-A-diploma. Basiskennis van marketing is een vereiste.

Tijdsinvestering

De studiebelasting is gemiddeld 20 uur per week inclusief college-uren.

Groepsgrootte

Je volgt de cursus samen met circa 25 - 30 studenten van de deeltijdopleidingen HRM, Bedrijfskunde, Commerciële Economie of Finance & Control. Deeltijdstudenten zijn professionals met een baan in het vakgebied.

Wat levert deze cursus jou op?

  • HvA-certificaat hbo-niveau.
  • Eersteklas vakkennis, direct toepasbaar in de praktijk.
  • Zichtbaar impact in je huidige werk.
  • Sterke professionele competenties.
  • Sterk community netwerk.

Heb je een vraag?

Neem contact op

Inhoudelijke vragen
n.hadiarapovic@hva.nl(opent in nieuw venster)
Cursusverantwoordelijke: Nerko Hadziarapovic
Praktische informatie en aanvragen STAP aanmeldbewijs
contractonderwijs.fbe@hva.nl(opent in nieuw venster)

Wil je nog verder studeren?

cursisten tijdens les in klaslokaal

Ga dan voor een waardevol hbo-diploma! Bekijk onze bacheloropleiding Commerciële Economie. De cursus Digital Marketing is onderdeel van de opleiding. Als je de cursus al succesvol hebt afgerond, krijg je hier een vrijstelling voor.

Ga naar Commerciële Economie deeltijd

Ben je een HvA-student?

cursisten lopen trap op

Ben je HvA- student en heb je interesse in de cursus Marktonderzoek? Je schrijft je niet in via deze cursuspagina maar vindt de informatie op de pagina over het minoraanbod.

Alle minoren van de HvA