Hogeschool van Amsterdam

kenniscentrum faculteit Digitale Media & Creatieve Industrie

Lectoraat Crossmedia organiseert sessie over festivalbeleving

15 mrt 2016 14:51 | Faculteit Digitale Media en Creatieve Industrie

Festivals, musea en winkels hebben er de mond vol van: beleving. Het draait niet langer om het simpelweg aanbieden van concerten, objecten of producten; men wil een beleving creëren voor de bezoeker. Maar wat is beleving precies?

In SPUI25 gaat het Lectoraat Crossmedia (HvA) in op die vragen in drie programma’s: de festivalbeleving (23 maart), de museumbeleving (20 april) en de winkelbeleving (25 mei).

Sessie 1: Festivalbeleving

Het is weer zover: de eerste grote buitenfestivals staan voor de deur. Het aantal festivals is enorm gegroeid, maar hoe kan zo'n festiviteit zich in die wildgroei onderscheiden van anderen? Steeds vaker proberen festivalorganisatoren een beleving neer te zetten, gericht op de specifieke wensen van het publiek.

Maar wat is beleving precies? Hoe creëren organisatoren een festivalbeleving? En hoe maak je het meetbaar? De aftrap van een drieluik over beleving met Rolinde Hoorntje, Claartje Nicolas, Harry van Vliet en Martijn Mulder. Meer informatie over deze sessie lees je hier.

Over SPUI25

In de zaal van SPUI25 (80 stoelen) vinden o.a. lezingen, debatten en interviews plaats. SPUI25 richt zich zowel op de academische gemeenschap van onderzoekers, docenten, alumni en studenten, als op een breed geïnteresseerd cultureel publiek.

Meld je direct aan voor deze eerste sessie.