Jeroen Kluck

Testimonial

Jeroen Kluck is sinds 2008 lector Water in en om de stad. Hij heeft Civiele Techniek aan de Technische Universiteit in Delft gestudeerd. Aan diezelfde universiteit promoveerde hij in 1997 op een onderzoek naar de stroming en bezinking in bergbezinkbassins.

Jeroen Kluck, lector Water in en om de stad -

Mede door de droogte van de laatste jaren is infiltrerende bestrating weer een belangrijk aandachtspunt geworden bij gemeenten. Zulke bestrating laat namelijk niet alleen regenwater beter in de grond zakken, onder de weg kan het water ook worden vastgehouden voor drogere perioden. Dat kent wel een belangrijke uitdaging: onderhoud. “Beter onderhouden infiltrerende bestrating helpt klimaatdoelstellingen te behalen”, aldus Jeroen Kluck, lector Water in en om de stad aan de Hogeschool van Amsterdam.

Lees meer over Urban Technology