Samenwerking verantwoorde toegepaste Artificial Intelligence

9 nov 2021 12:22 | Afdeling Communicatie

Artificial Intelligence om discriminatie tegen te gaan? Of om ziektebeelden eerder op te sporen? Amsterdam heeft de ambitie om in de komende 10 jaar uit te groeien tot een leading regio in Europa op het vlak van verantwoorde Artificiële Intelligentie.

Onder de vlag van ‘AI Technology for People’ werken de Gemeente Amsterdam, Amsterdam Economic Board, Universiteit van Amsterdam, Vrije Universiteit Amsterdam, Hogeschool van Amsterdam, Amsterdam UMC, Centrum Wiskunde & Informatica, Sanquin, The Netherlands Cancer Institute, Antoni van Leeuwenhoek samen aan de ontwikkeling van verantwoorde AI-technologieën en toepassingen voor bedrijven, de zorg en mensen in de regio. Zo krijgt een zeer krachtig ecosysteem vorm, en verbinden we Amsterdam als innovatieve hub ook met andere innovatieve ecosystemen in Nederland.

Daarbij richten wij ons op het opzetten van onderzoeksprogramma’s, het aantrekken van topwetenschappers en het opleiden van studenten met state-of-the-art kennis van AI op de domeinen business, health en citizens.

Bekijk wat we op AI-gebied doen in Amsterdam: www.iamsterdam.com/aitechnologyforpeople