lectorale rede dr. Anne Eskes

Lector Patiënt- en Familieparticipatie in de Klinische Zorg

Lectorale rede

Bijzonder lector dr. Anne Eskes spreekt op dinsdag 12 september om 16.00 uur (CET) haar lectorale rede uit. Dit bijzonder lectoraat is verbonden aan faculteit Gezondheid, opleiding Verpleegkunde aan de Hogeschool van Amsterdam (HvA) en Amsterdam UMC, met het OLVG als belangrijke samenwerkingspartner.

Lector Anne Eskes

Het zorgsysteem staat onder druk. Dit heeft alles te maken met de stijgende complexe zorgvraag en schaarste in zorgpersoneel. Dit heeft ertoe geleid dat de druk op bedden in het ziekenhuis enorm is, waardoor patiënten sneller en daardoor vaak ook zieker dan voorheen naar huis gaan. Patiënten zijn meer dan ooit afhankelijk van hun eigen sociale netwerk. Het is van groot belang dat zowel patiënten als familieleden hierop worden voorbereid.

Het lectoraat draagt bij aan kennisontwikkeling over hoe we patiënten- en familieleden het beste tijdens de ziekenhuisopname kunnen betrekken en wat de effecten daarvan zijn. En hoe zorgprofessionals de participatie van familieleden tijdens ziekenhuisopnames kunnen stimuleren.

Lees hieronder de uitnodiging van de lectorale rede op 12 september.

Let op: er is een beperkt aantal plekken om de rede live bij te wonen, dus meld u snel aan!

Gepubliceerd door  Afdeling Communicatie 18 september 2023
Lectorale rede