Centre for Economic Transformation | CET

Werken in tijden van verandering

Hybride werken, thuiswerken en de invloed van de coronacrisis op werkaspecten

Verslag

De crisismonitor is uitgezet in het najaar van 2022. In deze terugkoppeling zetten we alle data op een rij. We besteden daarbij extra aandacht aan het hybride werken en het hybride onderwijs. We kijken daarmee ‘vooruit’ naar een nieuw tijdperk.

De coronacrisis heeft onze kijk op werk en onderwijs veranderd. Bij de uitbraak van de pandemie was niet duidelijk hoelang de situatie zou duren en wat de gevolgen zouden zijn. Naast gezondheidsschade waren docenten, management en staf ook bezorgd over de psychische en sociale schade die de coronasituatie zou hebben voor studenten en medewerkers.

Ondanks dat iedereen binnen de wettelijke kaders en de beperkingen die er waren de schade probeerde te beperken, zien we helaas toch dat zowel het virus als sommige interventies sporen hebben nagelaten. Achteraf bezien was de zorg dus terecht.

Referentie Ballafkih, H. (2023). Werken in tijden van verandering: Hybride werken, thuiswerken en de invloed van de coronacrisis op werkaspecten. Hogeschool van Amsterdam, The Work Lab.
Gepubliceerd door  Centre for Economic Transformation 1 januari 2023

Publicatiedatum