Centre for Economic Transformation | CET

Mbo-studenten kunnen een onderzoekende houding aanleren

Hogeschool van Amsterdam (HVA) ontwikkelde een KNAP-training voor het MBO

Artikel

Een onderzoekende houding helpt studenten een betere start te maken in het hbo. Een (aankomend) professional met een onderzoekende houding neemt niet klakkeloos aan wat collega’s, media, of anderen zeggen; is nieuwsgierig naar achtergronden; pluist de situatie uit, en werkt volgens een plan.

KNAP

Kortom, iemand met een onderzoekende houding is KNAP: Kritisch, Nieuwsgierig, Analytisch en Planmatig. Mbo-docenten spelen een belangrijke rol in het aanleren van en oefenen met een onderzoekende houding van hun studenten. De Hogeschool van Amsterdam (HvA) heeft hiervoor een KNAP-training ontwikkeld

Referentie van Diepen, M., van Middelkoop, D., & Bay, N. (2020). Mbo-studenten kunnen een onderzoekende houding aanleren: Hogeschool van Amsterdam (HVA) ontwikkelde een KNAP-training voor het MBO. Profiel, 29(9), 16-19.
Gepubliceerd door  CAREM 1 december 2020