Centre for Economic Transformation | CET

Kruisbestuiving voorwaarde voor succesvolle multichannel strategie

Retailers met een succesvolle multichannel strategie creëren kruisbestuiving tussen de diverse verkoopkanalen. Via welk kanaal consumenten hun aankoop uiteindelijk doen, wordt voor hen steeds minder belangrijk; het draait allemaal om klantbehoud.

Dit blijkt uit een verkennend onderzoek van PwC en de Hogeschool van Amsterdam op basis van enquêtes en interviews onder directeuren en e-commerce managers van 41 grote en kleine multichannel retailers in Nederland.

Referentie Van Ameijden, D., Huismans, J., Wenting, R., Krawczyk, A., Weltevreden, J. (2011). "Kruisbestuiving voorwaarde voor succesvolle multichannel strategie". Twinkle 7 (9): pp. 32-34
Gepubliceerd door  CAREM 25 oktober 2011

Publicatiedatum

okt 2011

Auteur(s)

D. van Ameijden
J. Huismans
R. Wenting

Publicaties: