Centre for Economic Transformation | CET

Taal is de sleutel voor een duurzame toekomst

28 nov 2023 15:28 | Centre for Economic Transformation

Om samen met onze studenten een rechtvaardigere en duurzamere economie te creëren, is een nieuwe taal nodig. Een taal waarmee we elkaar begrijpen. Journalist en kunstenaar Louwrien Wijers laat kunst, wetenschap en spiritualiteit samenkomen om richting te geven aan een nieuwe economie in haar expositie 'Tomorrow’s Language'.

Laten we de oude taal achter ons laten en de taal van de toekomst omarmen.

Tomorrow’s Language is een expositie van 43 panelen vol wijsheden van grote denkers uit de kunst, de wetenschap en uit het spirituele veld. Voor de transformatie van ‘competition to compassion’ in maatschappij en economie.

De teksten komen oorspronkelijk uit het vijfdaagse symposium ‘Art Meets Science and Spirituality in a Changing Economy’ gehouden in 1990 in het Stedelijk Museum Amsterdam . De wijsheden - nog steeds relevant en urgenter dan ooit - van onder andere Joseph Beuys, Andy Warhol, the Dalai Lama, Fritjof Capra zijn nu 33 jaar later terug in Amsterdam in de vorm van prachtige panelen, opgetekend door de initiatiefnemer van het symposium van toen: kunstenaar en schrijver Louwrien Wijers.

De teksten kunnen dienen als inspiratie of als startpunt voor de dialoog over grondbeginselen van een ander model, een andere maatschappij en een andere en mooiere economie. Bezoek de expositie en denk mee over een nieuwe taal voor een nieuwe economie.

Te zien in het Atrium