HvA Bibliotheek

Library Summer School voor docenten

Verrijk je onderwijs met workshops van de Bibliotheek

16 jun 2022 12:04 | HvA Bibliotheek

De bibliotheken van de Hogeschool van Amsterdam, de Universiteit van Amsterdam en de Vrije Universiteit van Amsterdam nodigen docenten uit voor de Library Summer School 2022. Deze week waarin je kennis, tips en tricks opdoet om je onderwijstools uit te breiden en je informatievaardigheden op te frissen vindt plaats van dinsdag 30 augustus tot en met vrijdag 2 september.

Van 30 augustus t/m 2 september vindt de tweede editie van de Library Summer School plaats aan de UvA, de HvA en de VU in Amsterdam. Met online workshops en maaksessies (op locatie) naar keuze begin je als docent goed voorbereid aan het nieuwe collegejaar.

Als docent of docent-onderzoeker kun je bij de Bibliotheek het hele jaar door terecht voor advies of workshops. Om je informatievaardigheden te verbeteren, denk aan de laatste ontwikkelingen in literatuur zoeken en het delen van onderwijsmaterialen. Maar ook om een optimale mix van leermiddelen samen te stellen, of om open data te gebruiken in je onderwijs. Tijdens de Library Summer School zetten we de workshops van de bibliotheken van de UvA, de HvA en de VU in de spotlights. De Summer School biedt gelegenheid voor uitwisseling over actuele ontwikkelingen in het onderwijs als blended learning, object based learning en open education.