Centre of Expertise Applied Artificial Intelligence

Internationalisering in het primair onderwijs

Verslag

Internationalisering levert een belangrijke bijdrage aan drie kerntaken binnen het basisonderwijs. Dat concluderen Maarten Hogenstijn en Daniel van Middelkoop, onderzoekers van Hogeschool van Amsterdam, in onderwijsvakblad JSW. Zij deden eerder dit jaar in opdracht van EP-Nuffic onderzoek naar grip op het begrip internationalisering. Met de drie kerntaken doelen de onderzoekers op taken die leerkrachten tijdens het onderzoek vaak noemden. De eerste is persoonlijke ontwikkeling en groei van kinderen, gevolgd door de voorbereiding van kinderen op hun toekomstige rol als burger in de maatschappij en daarnaast de voorbereiding van kinderen op hun toekomstige functie op de arbeidsmarkt.

Referentie van Middelkoop, D., & Hogenstijn, M. (2016). Internationalisering in het primair onderwijs. Hogeschool van Amsterdam, Centre for Applied Research on Economics & Management.
Gepubliceerd door  CAREM 1 februari 2016