Kenniscentrum Maatschappij en Recht

Bewogen Stad #4: De dienstbare hogeschool?

Het tijdschrift van Urban Governance and Social Innovation

1 jul 2021 16:00 | Urban Governance

In toenemende mate zijn hogescholen ‘partners’ van zowel gemeenten als woningcorporaties en andere publieke en private instellingen. Samen werken ze aan grote maatschappelijke vraagstukken. Wat brengt deze samenwerking? En hoe zorgt dit voor nieuwe verhoudingen tussen kennisinstellingen en de stad? Lees erover in de nieuwe editie van het tijdschrift Bewogen Stad.

De samenwerking tussen de hogeschool en haar partners biedt enerzijds vele kansen om op innovatieve, experimentele en hands-on wijze complexe maatschappelijke vraagstukken te onderzoeken. Aan de andere kant roept het ook vragen op hoe kennisinstellingen zich tot opdrachtgevers en in bredere zin tot de stad moeten of kunnen verhouden.

Met essays, interviews, een heuse Woordzoeker en onze tweede podcast verkennen we in Bewogen Stad hoe die verbinding beter is vorm te geven, door er kritisch, en met humor op te reflecteren.

Over Bewogen Stad

Bewogen stad is een reeks van digitale tijdschriften over maatschappelijke kwesties in de Amsterdamse regio, uitgegeven door het Centre of Expertise Urban Governance and Social Innovation van de Hogeschool van Amsterdam.