Kenniscentrum Maatschappij en Recht

Meidenwerk en de rol van de familie

Verslag

In dit deelonderzoek (werkpakket 2) wordt onderzocht op welke manier de familie van meiden invloed heeft op hoe meiden binnen het meidenwerk (leren) zelf vormgeven aan het eigen leven.

Dit rapport is onderdeel van het project Sterk Meidenwerk waarin gekeken wordt of en op welke wijze het meidenwerk bijdraagt aan de eigen kracht van meiden. Het lectoraat Youth Spot voert dit onderzoek uit in samenwerking met acht welzijnsorganisaties, deelneemsters van het meidenwerk en studenten.

Referentie van Trijp, K., & Metz, J. (2018). Meidenwerk en de rol van de familie: onderzoek naar de invloed van de familie op hoe kwetsbare meiden zelf vormgeven aan het eigen leven. Hogeschool van Amsterdam, Amsterdams Kenniscentrum voor Maatschappelijke Innovatie.
Gepubliceerd door  Kenniscentrum Maatschappij en Recht 1 april 2018

Publicatiedatum