Kenniscentrum Maatschappij en Recht

Effectieve communicatie met mensen met een betalingsachterstand

Onderzoek voor de Schuldeisercoalitie

Verslag

In Nederland zijn er veel mensen die problemen hebben om al hun rekeningen te betalen. Onderzoek van het Nibud uit 2018 laat zien dat een op de vijf huishoudens betalingsproblemen heeft, omgerekend 1,5 miljoen huishoudens (Schonewille & Crijnen, 2018). Om vanuit de kant van de crediteuren een bijdrage te kunnen leveren aan het voorkomen en helpen oplossen van problematische schulden heeft een groep bedrijven en instanties (primaire schuldeisers) zich verenigd in de Schuldeiserscoalitie.

Referentie Goosen, J. G., & van Geuns, R. C. (2019). Effectieve communicatie met mensen met een betalingsachterstand: Onderzoek voor de Schuldeisercoalitie. (1.0 ed.) Hogeschool van Amsterdam, Lectoraat Armoede Interventies.
Gepubliceerd door  Kenniscentrum Maatschappij en Recht 27 augustus 2019

Publicatiedatum