Kenniscentrum Maatschappij en Recht

Conferentie Sociaal Werk 27 mei 2021

Thema Collectief Werken

6 mei 2021 00:00

De Werkplaats Sociaal Domein Amsterdam en omgeving en de Sociale agenda van de Hogeschool van Amsterdam nodigen je van harte uit voor de Conferentie Sociaal werk met het thema collectief werken.

Collectief werken

Er is op meerdere vlakken in het sociaal domein een trend naar collectief werken zichtbaar. Steeds vaker kiezen sociaal werkers in plaats van individuele begeleiding ook voor collectieve aanpakken, zoals het opzetten van buurtcirkels. Daarin ondersteunen individuele wijkbewoners met hulpvragen elkaar. De trend zien we ook in het onderwijs. Studenten van de opleiding Social Work leren om op een integrale manier maatschappelijke vraagstukken te onderzoeken, en ook om daarvoor collectieve oplossingen te vinden.

De werkveldconferentie staat dit jaar in het teken van deze ontwikkeling. Deze bijeenkomst is voor studenten, praktijkpartners, onderzoekers, docenten en andere geïnteresseerden.