Kenniscentrum Maatschappij en Recht

Dementie en Sociale netwerken; nieuwe website Ben Sajet Centrum

Onderzoeker LZO maakt podcasts over ervaringen van professionals die werken in de dementiezorg

4 nov 2020 11:28

De aanleiding voor het lanceren van deze webpagina op de website van het Ben Sajet Centrum is de presentatie van de zorgstandaard dementie. Dit gebeurde 3 november op het congres Deltaplan Dementie. In deze zorgstandaard wordt het project 'Beter samen'genoemd, het project waar lectoraat Langdurige Zorg en ondersteuning aan meewerkt.

In het project 'Beter Samen' verkent een raad van ervaringsdeskundigen samen met onderzoekers van lectoraat Langdurige Zorg en Ondersteuning van de Hogeschool van Amsterdam en met onderzoekers de Universiteit van Amsterdam wat professionals én mensen zelf kunnen doen om te voorkomen dat het sociaal contact vermindert bij dementie.