Amsterdams Kenniscentrum voor Maatschappelijke Innovatie
Producten
14 Resultaten
-
Online ondersteuning van jongeren in kwetsbare posities tijdens Corona
1 mei 2022 | AKMIJongeren in kwetsbare posities hadden ook de afgelopen coronajaren ondersteuning nodig. Hoe hebben professionals dit gedaan en welke veranderingen zouden ze in de toekomst willen meenemen als het om hulpverlening aan ...
-
Competenties voor werken in de JeugdzorgPlus
1 november 2021 | AKMIIn dit rapport komen de uitkomsten aan de orde van een literatuuronderzoek naar de benodigde competenties voor werken in de JeugdzorgPlus.
-
Technologie en leren op de werkvloer
1 maart 2021 | AKMIHier doen we verslag van een beperkte en verkennende gespreksronde onder ontwikkelaars en onderzoekers op het terrein van VR, chatbots en serious gaming. De gesprekken waren gericht op 1) zicht krijgen op de ...
-
Praten over de veiligheid van jeugdigen, input van clienten voor het trainen van professionals
1 november 2019 | AKMIDe Jeugdbeschermingsakademie – de trainingsafdeling van Jeugdbescherming Regio Amsterdam - verzorgt training van professionals binnen en buiten Jeugdbescherming over het signaleren van en handelen bij ...
-
Evaluatie Trainingsaanbod Onveiligheid Opheffen Jeugdbescherming Amsterdam
1 november 2019 | AKMIKindermishandeling en huiselijk geweld zijn van grote invloed op de veiligheid en ontwikkeling van kinderen. Het valt voor professionals die met jeugdigen en gezinnen werken niet mee om goed in te schatten of en in ...
-
Hoe werken jeugdhulpverleners samen?
26 februari 2019 | AKMIDe kwaliteit van de pedagogische omgeving rond een kind hangt af van de samenwerking tussen de professionals in jeugdwerk, vrijwilligers en de ouders.
-
Reflectie instrument
1 september 2018 | AKMISafeguarding - Ondersteunen van de gezonde seksuele ontwikkeling van jeugdigen in jeugdhulp en jeugdbescherming
-
Seksualiteit bespreken in de klas, hoe doe je dat?
1 augustus 2018 | AKMIDocenten kunnen een belangrijke rol spelen bij de gezonde relationele en seksuele ontwikkeling van leerlingen. Aandacht voor dit onderwerp in de klas kan in specifieke themalessen, maar nog belangrijker is om ...
-
Video-feedback bij Spirit: 'dit is leerzaam voor de hele organisatie!'
1 februari 2018 | AKMIVan december 2015 tot december 2017 deden enkele Spirit collega’s mee aan het project ‘effectieve reflectie’ van de Hogeschool van Amsterdam (HvA). In het project is een speciale vorm van supervisie ...
-
Video-feedback bij Altra: 'dit is leerzaam voor de hele organisatie!'
1 februari 2018 | AKMIVan december 2015 tot december 2017 deden enkele Altra collega’s van School2Care, samen met collega’s van Spirit en Jeugdbescherming regio Amsterdam, mee aan het project ‘effectieve reflectie’ ...
-
Video-feedback bij Jeugdbescherming: 'dit is leerzaam voor de hele organisatie!'
1 februari 2018 | AKMIVan december 2015 tot december 2017 deden enkele Jeugdbescherming collega’s (team Noord-A) mee aan het project ‘effectieve reflectie’ van de Hogeschool van Amsterdam (HvA). In het project is een ...
-
De Jeugdverpleegkundige als centrale zorgverlener
1 januari 2018 | AKMIIn Amsterdam heeft één op de vijf kinderen last van overgewicht en hiervan hebben ruim 2.000 kinderen (ernstige) morbide obesitas. Het gaat in totaal om 24.500 kinderen met overgewicht en obesitas in de ...
-
Invoeren van vernieuwingen in jeugdhulp en jeugdbescherming
1 januari 2018 | AKMIDit document omschrijft stapsgewijs hoe een implementatieproces binnen een jeugdzorgorganisatie succesvol kan worden doorlopen. De basis van dit document vormt een onderzoek van het Lectoraat Kwaliteit en ...
-
Pilot oudercontact
1 januari 2018 | AKMIIn opdracht van welzijnsorganisatie Dynamo is er onderzoek gedaan naar de “Pilot oudercontact”.