Podcast Global Entrepreneurship Week

15 nov 2021 09:54

Tijdens de Global Entrepreneurship Week (8 nov t/m 12 nov) was dagelijks een podcast omtrent ondernemerschap te horen gehost door Jeanne Martens, onderzoeker bij het Lectoraat Entrepreneurship.

Vijf dagen lang, stipt om half 10, startte Jeanne Martens de dag met de ondernemerschap Podcast. Op maandag 8 november had ze Jopie Nooren, voorzitter College van Bestuur, te gast en tijdens deze dertig minuten hebben ze het over ondernemerschap binnen de Hogeschool van Amsterdam, het belang ervan en het belang van het mogelijk maken van ondernemerschap binnen de HvA.

Op dinsdag schuiven Romaike Slikker, Louden Jansen en Carmen Been aan. Zij gaan met Jeanne in gesprek over de 10K incubator, hun innovatieve startups en ondernemerschap binnen de Hogeschool van Amsterdam

Woensdag is Ingrid Wakkee, Lector Ondernemerschap op de Hogeschool van Amsterdam, te gast bij Jeanne. Jeanne en Ingrid werken nauw samen op thema’s als innovatief, duurzaam en inclusief ondernemerschap. In de podcast gaan ze verder in op wat dit soort ondernemerschap nou precies inhoudt en hoe dit binnen de HvA mogelijk wordt gemaakt.

Sultan Göksen-Olgun is donderdag te gast bij de podcast, zij is docentopleider Economie en onderzoeker op het gebied van ondernemerschap op de Hogeschool van Amsterdam. Ondernemerschap krijgt een steeds grotere rol binnen het onderwijs, wat gebeurt er al en welke ontwikkelingen zijn er, daar wordt in deze podcast over gesproken.

Bij de laatste uitzending van de podcast op vrijdag is Hidde Bruinsma te gast. Hidde is zelf ondernemer, maar ook docent en jurist. Samen met Jeanne heeft hij het over zijn ervaringen binnen het ondernemerschap en hoe hij dit voor de klas inzet.

Benieuwd naar de alle podcast, je kan ze hier terugluisteren!