Mazehunter wint AMSIA award

19 nov 2021 12:46

Desi Bootsman, alumni van de opleiding Creative Business en oud 10K deelnemer, heeft 9 november ’21 de Amsterdam Science & Innovation award van 10.000 euro gewonnen, met haar startup Mazehunter.

Mazehunter is een app, ontwikkelt voor kinderen van zes tot tien jaar, die gediagnosticeerd zijn met dyslexie. In deze app kunnen kinderen op een innovatieve manier, spelenderwijs, dyslexietraining volgen. De app die een digitaal-fysiek hybride spel aanbiedt, traint door middel van hand-oog coördinatie beide hersenhelften. Onderzoek heeft namelijk aangetoond dat de verwerking en samenwerking van deze hersenhelften anders verloopt bij dyslexie gediagnostiseerde, wat het leren moeilijker maakt.

Desi, zelf gediagnostiseerd met dyslexie, heeft hier vroeger ook dyslexietraining voor gehad. Door bijvoorbeeld te jongleren, trainde ze de samenwerking van beide hersenhelften, die het mogelijk maken om taal beter op te nemen. Deze training heeft haar veel gebracht en wilde ze voor andere ook mogelijk maken, zo is Mazehunter ontstaan.

Wat er met het gewonnen geld gaat gebeuren? Dat gaat Desi gebruiken voor het verder ontwikkelen van haar startup Mazehunter.

Benieuwd naar Mazehunter of het verhaal van Desi? https://desibootsman.nl/mazehunter/Home.html

Heb jij ook zo'n vet idee en wil jij dit uitwerken tot een startup of benieuwd waar de Hogeschool van Amsterdam jouw op het gebied van ondernemerschap kan ondersteunen?

Kijk dan snel op www.hva.nl/venture-centre of mail naar venturecentre@hva.nl