Hogeschool van Amsterdam

Urban Technology

Webwinkellogistiek

Project

Online winkelen neemt verder toe de komende 10 jaar. De vele pakjes van en naar consumenten, en steeds vaker ook tussen consumenten onderling, leiden tot meer goederenvervoer. De vraag is of dit wordt gecompenseerd door minder kilometers die consumenten maken voor het winkelen en het netto-effect van e-commerce op de totale mobiliteit positief is.

electrisch bezorgen

Dit project is gestart in 2014 en hierin wordt informatie geleverd over de vervoersstromen en personenstromen die naar verwachting zullen veranderen door de groei van e-commerce in de B2C en C2C markt.  

In dit project werkt het thema smart mobility & logistics samen met de lector online ondernemen van het domein Economie en Management. Deze lector brengt kennis in over veranderend consumentengedrag in de verschillende on line en off line verkoopkanalen.

 

Inzicht krijgen in de logistieke distributiestromen in relatie tot webwinkelen.

Uitkomsten zijn van belang voor beleidsmedewerkers bij gemeentes, omni-channel retailers en logistiek dienstverleners.

 

Gepubliceerd door  Urban Technology 9 november 2016