Jaarverslag Kenniscentrum BSV 2016

Rapport

Onderzoek is sinds enkele jaren, naast onderwijs, een primaire taak van de Hogeschool van Amsterdam (HvA). Het strategische onderzoeksbeleid van de HvA is voor de komende jaren dan ook gericht op het structureel versterken van het onderzoek. Het duurzaam verbinden van onderzoek en onderwijs en de profilering van de hogeschool en de faculteiten via speerpuntprogramma’s zijn daarbij belangrijke thema’s.

Als onderdeel van de Faculteit Bewegen, Sport en Voeding (FBSV) richt het Kenniscentrum Bewegen, Sport en Voeding (KC BSV) zijn werkzaamheden op praktijkgericht onderzoek o.a. binnen het werkveld van het bewegingsonderwijs, de voeding en diëtetiek en de professionals in de sport. Alle onderzoeksactiviteiten dienen bij te dragen aan het versterken van het werkveld en het eigen onderwijs. De meeste onderzoeksprojecten hebben een koppeling met het Speerpuntprogramma Urban Vitality van de HvA.

Dit jaarverslag beschrijft de doelen die zijn gesteld voor 2016 en in welke mate deze zijn gerealiseerd. Daarnaast belichten we enkele activiteiten en personen waar we, binnen de faculteit, trots op zijn en die tevens het gezicht en de parels van onze toekomst vormen. Het lectoraat Topsport en Onderwijs maakt tevens een eigen jaaroverzicht, deze is te vinden op de website van het lectoraat.

Sander Bliekendaal
Coördinator Kenniscentrum Bewegen, Sport en Voeding