Hogeschool van Amsterdam

Creative Business Stagebureau

Studenten Creative Business (CB) worden opgeleid tot mediaprofessionals met vaardigheden die zo breed georiënteerd zijn als de mediawereld zelf.

Een mediaprofessional van CB is in staat content te produceren, te redigeren en op de markt te brengen. Door het praktijkgerichte onderwijs met echte opdrachtgevers uit het werkveld, leren de studenten al snel hoe verschillende aspecten van de mediawereld in elkaar steken. Het resultaat? Veelzijdige en nieuwsgierige professionals in spe, met een oog voor detail en kwaliteit. Kortom: de mediaprofessional van morgen.

Functies waar wij onze studenten graag aan de slag zien gaan:

  • Redacteur bij televisie, web, radio of print
  • Producer bij televisie, web, radio of print
  • Mediamarketeer
  • Socialmediamanager
  • Uitgever
  • Journalist
  • Informatiemanager
  • Contentmanager
  • Formule-/bladmanager

Tijdens de opleiding CB gaan studenten twee keer op stage. Een beroepsoriënterende stage van tien weken in het tweede studiejaar en een beroepsvoorbereidende stage van twintig weken in studiejaar drie of vier. Daarnaast studeren ze in het vierde jaar gedurende een periode van twintig weken af bij een opdrachtgever.

Gepubliceerd door  Faculteit Digitale Media en Creatieve Industrie 5 februari 2019