Stage in het buitenland HBO-ICT

Voor een (afstudeer)stage in het buitenland gelden dezelfde voorwaarden als die in Nederland.

Je mag overal ter wereld stagelopen zolang de opleiding goed kan communiceren met het bedrijf (Engelstalig) en zolang er géén negatief reisadvies voor dit land geldt.

Tijdens een stage kun je allerlei ICT gerelateerde werkzaamheden doen. Tijdens een afstudeeropdracht doe je één afgebakend project. Je moet de stageopdracht of afstudeeropdracht voor goedkeuring sturen naar de afstudeercommissie.

Je moet zelf een bedrijf vinden. Dit kun je doen door bedrijven in het buitenland te benaderen of gebruik te maken van bemiddelingsorganisaties: zie informatie op de webpagina WilWeg 'Stage vinden in het buitenland voor HBO of universiteit'.

Stage lopen bij een partneruniversiteit:

Het is mogelijk om bij sommige van onze partneruniversiteiten stage te lopen in één van hun labs: Voorbeelden (zie ook bij de landen) hiervan zijn

Neem altijd contact op met het international office van HBO-ICT via international.it@hva.nl of via Microsoft Teams. Zie de contactgegevens op de webpagina International Office HBO-ICT.

Neem eerst alle informatie door van het land waar je naar toe wilt via wilweg.nl en check het reisadvies voor het land waar je naar toe wilt.

Beurzen:
Zie de informatie over de Erasmusbeurs (binnen de EU) en de Holland Scholarship (buiten de EU) op onze webpagina Regelzaken.
Let op de deadlines van de Erasmusbeurs!
De onderstaande deadlines voor het schooljaar 2023-2024 staan op de Erasmus+ formulieren voor studie en stage, je vindt de formulieren op de webpagina 'ERASMUS+'.

Start date of Erasmus+ mobility

Deadline for sending in your application for Erasmus+

Semester 1: start date between 1 August and 31 December

1 June, 13.00 hrs CET

Semester 2: start date between 1 January and 31 July 1 November, 13.00 hrs CET

Het International Office is ook bereikbaar via:

Stagelanden

HIeronder volgen wat suggesties. Je mag echter overal ter wereld stagelopen zolang de opdracht maar aan onze eisen voldoet.

Gezocht : GD / SE afstudeerders

Bedrijf : LLC Shinyuden

Land : Japan

Modus : in Japan indien mogelijk anders online vanuit Nederland

Periode : Februari t/m april bij bedrijf, daarna scriptie

Eisen : programmers with Unity skills interested in the following:

- combat design

- UI design

- IA and player behavior analysis (data analysis)

- VR

- Console porting (Switch, PlayStation)

Contactpersoon : R.esmaili@hva.nl

stagebemiddelingsbureau voor Japan: www.stagelanden.nl (let op: bemiddelingskosten)

iHomeLab

Wij hebben een prachtige mogelijkheid voor je om je afstudeerstage te doen in een huis van de toekomst: iHomelab (Think Tank and Research Centre for Building Intelligence).

Dit lab is verbonden aan de Hochschule Luzern. Het is ook zo dat je vanuit deze universiteit een beurs krijgt. Zij regelen daarnaast je huisvesting.

CERN,

Het onderzoeksinstituut in Zwitserland. Er zijn goede contacten tussen CERN en HBO-ICT.

CERN wil graag dat stagiairs al in Amsterdam kennis hebben gemaakt met een project geheten: Jiskefet. Dit gebeurt nu via bedrijfspunten of als project binnen het verdiepend semester SE.

Vragen?

Neem contact op met:

Maleisië

Malaysian Dutch Business Council kan je helpen bij het vinden van een stageplaats in Maleisië. Zij hebben contacten bij veel Nederlandse bedrijven die gevestigd zijn in Maleisië. Voorwaarde is wel dat je goede communicatieve vaardigheden moet hebben naast je inhoudelijke kennis. Neem contact op met Reza Esmaili voor je hen benadert.

Klik hier voor meer info

Bekijk ook de presentatie stage in Maleisië voor meer informatie.

Noord-Amerika

Check wilweg.nl voor stage informatie over de Verenigde Staten.

Stage-USA
www.stage-usa.nl/

International Trainee Network
www.internationaltrainee.com/

Alliance Abroad Group
www.allianceabroad.com/

Canada

Stagehuis
www.stagehuis.nl/stage/canada

Midden Amerika
Nicaragua

Zuid-Amerika

FlexibleSuriname
Makeamove2

Op het eiland Curaçao is een stagebureau met de naam WereldStage.com . Zij verzorgen stages op de Nederlandse Antillen. Zij zoeken een stageplek voor je en helpen je met huisvesting.

Zuid-Afrika

Unsa

4exchange
www.4exchange.nl/

Docenten voor Afrika
www.docentenvoorafrika.nl/

Intern Africa
www.intern-africa.eu

Magister
www.magister.co.za/

XChange South Africa
www.xchangesa.com/

Impact klimaat

We vinden het belangrijk dat onze studenten internationale kansen aangrijpen om hun studie te verrijken. Dit betekent dat zij soms lange afstanden reizen om in het buitenland een excursie, stage of uitwisseling te volgen. Wij doneren per reisbeweging aan Justdiggit om de impact van deze reizen te compenseren. Justdiggit heeft als missie de aarde af te koelen door de natuur weer terug te brengen. De focus: Afrika in de komende 10 jaar vergroenen door droog, gedegradeerd land weer groen te maken, en mensen over de hele wereld inspireren en motiveren om mee te doen.

Gepubliceerd door  AZ faculteit Digitale Media en Creatieve Industrie 7 november 2023