Hogeschool van Amsterdam

Studenten zien marktkans voor elektrische luchthaventransfers

17 sep 2015 09:45 | Faculteit Techniek

Medio oktober lanceren HvA-studenten Alexander van Deudekom en David van der Wel hun bedrijf Get-E, een internationaal online reserveringsplatform voor luchthaventransfers van deur tot deur. Volgens de twee Aviation-studenten – die momenteel afstuderen op hun onderneming- vormt Get-E hét nog ontbrekende boekingselement binnen het wereldwijde zakelijke reisverkeer.

Gegarandeerde kwaliteit

Alexander: ‘Reisorganisaties en luchtvaartmaatschappijen bieden reizigers al vluchten aan inclusief hotelovernachting, maar het vervoer van en naar de luchthaven moet je vaak nog apart regelen. Reizigers krijgen bij aankomst op een luchthaven bovendien vaak te maken met een drukke aankomsthal en lange rijen bij de taxistandplaats. En meestal kun je prijs en kwaliteit slecht inschatten. Boek je bij Get-E, dan wordt de prijs vooraf vastgelegd. Je wordt persoonlijk opgehaald in de aankomsthal en bent verzekerd van betrouwbaar vervoer. Bij vertrek en op de plek van bestemming.’

Een groeiend netwerk

Waarom zouden taxibedrijven zich aansluiten bij Get-E? Alexander: ‘Ons platform richt zich op het aanbieden van ‘de vooraf geboekte taxi’ als optie bij het boeken van een vlucht en hotel in de reiswereld (een markt van 3 miljard reizigers). De taxibedrijven krijgen zonder investering toegang tot een groeiend internationaal klantenbestand. De zakenreiziger krijgt toegang tot een wereldwijd netwerk van de allerbeste vervoersbedrijven.’ David: ‘Het lijkt eenvoudig om deze taxibedrijven bijeen te brengen, maar de branche is enorm gefragmenteerd. Zo verschilt o.a. de prijsstructuur per regio en geldt ook vaak een andere wetgeving per regio, stad of luchthaven. Get-E brengt deze verschillende aspecten in één reserveringssysteem bijeen.’

Duurzaam vervoer via een loket

Get-E wil vervoer met elektrische taxi’s verder stimuleren. Nu is dat helaas nog niet overal mogelijk, maar het is een essentieel onderdeel van de bedrijfsfilosofie. Luchtvaartmaatschappijen en reisorganisaties kunnen met het reserveringssysteem van GET-E ‘koppelen’. Dit betekent dat ze de boekingsmodule binnen hun eigen zakelijke huisstijl kunnen aanbieden aan hun klanten. Makkelijk voor de reiziger want die kan straks via één loket duurzaam vervoer regelen van deur tot deur.

 

Get-E Platform

Wereldwijde uitrol

De eerste investeringen zijn binnen en vanaf oktober kan de eerste Europese boeking bij Get-E worden geplaatst. Vanuit hun net betrokken kantoor willen Alexander en David hun concept wereldwijd uitrollen. Alexander: ‘De focus ligt voorlopig op luchthaventransfers, maar stel, je koopt voor je verblijf een Broadway ticket. Dan is het mooi als je vooraf al het vervoer naar het theater hebt geregeld. David: ‘En natuurlijk is het ook de bedoeling dat de HvA straks buitenlandse reizen boekt via onze website’.

IT’er Gezocht!

De boekingsmodule en website zijn gebouwd in samenwerking met  UCFirst, nog een onderneming van HvA-studenten. Nu hun rol erop zit, zoekt  Get-E programmeerhulp voor het Get-E boekingsportaal. Heb je interesse? Stuur dan een sollicitatie naar welcome@get-e.com.