Hogeschool van Amsterdam

Stagiair aan het woord

Testimonial

Michelle Geldhof

'Sinds februari loop ik stage bij de eventafdeling van House of Sports, een sportmarketingbureau in Ouderkerk aan de Amstel. House of Sports werkt voor sportbonden en bedrijven en is gespecialiseerd in het organiseren van evenementen, consultancy en atletenmanagement. Ik werk in een klein team en ben daardoor nauw betrokken bij verschillende projecten.

Een van mijn hoofdtaken is de organisatie van de Amsterdam City Swim. Een event waarbij ruim 2000 personen door de Amsterdamse grachten zwemmen om geld op te halen voor de Stichting ALS.

Michelle Geldhof - vierdejaarsstudent leerroute SM&O

Momenteel schrijf ik een strategisch sponsorplan voor de Amsterdam Kids Swim; een event dat vooraf gaat aan de volwassen editie. Ook ben ik aanwezig bij vergaderingen voor partners en sponsoren. Binnenkort start ik met de acquisitie voor sponsoren van de Amsterdam Kids Swim. Stichting Amsterdam City Swim wil graag uitbreiden naar andere wereldsteden. De aankomende editie in New York is hiervan de primeur. Voor mijn afstudeerproject wil ik gaan kijken naar de mogelijkheden hiervoor.  

En verder? De afgelopen weken heb ik mij ook ingezet voor de andere evenementen. Zo ben ik aan het kijken naar de mogelijkheden om de HomeRide nog meer onder de aandacht te brengen. Dit is een sponsorwielertocht van circa 500 kilometer voor het Ronald McDonald Kinderfonds waarbij deelnemers in teamverband binnen 24 uur van Groningen naar Maastricht fietsen. 

Begin maart was ik samen met een eventmanager verantwoordelijk voor de KPN Schaatsvriendendag voor het Fonds Gehandicaptensport. Tijdens deze dag maakten bijna tweeduizend mensen op verschillende manieren kennis met de schaatssport. Het event was voor iedereen toegankelijk, ongeacht de handicap. Ik heb het draaiboek geschreven, briefings gemaakt, geholpen bij de opbouw en de coördinatie van alle vrijwilligers en partners.

Bij House of Sports kan ik een hoop kennis van mijn opleiding toepassen in de praktijk. Het werk is een mix van marketing, events en sport. Ik leer veel en doe ervaring op binnen de sport- en marketingwereld. Ik zit dus helemaal op mijn plek.'