Hogeschool van Amsterdam

Strategische Marketing

Cursus

Het strategisch marketingbeleid is afgeleid van de ondernemingsdoelstellingen. Het geeft richting aan het nemen van operationele marketingbeslissingen. Het (strategisch) marketingplanningsproces en nieuwe ontwikkelingen als Big Data, MVO-beleid en accountability, zijn allemaal onderdelen van strategische marketing.

Strategische Marketing

De cursus Strategische Marketing is gericht op het ontwikkelen van strategisch inzicht. Hierbij gaat het niet om het uit je hoofd leren van theorie, maar juist om het herkennen van situaties en vervolgens de juiste theorie kunnen toepassen. De cursus heeft twee gastcolleges en een actuele live case: een opdracht voor alle cursisten door een externe opdrachtgever. Je schrijft en presenteert zelf een strategisch marketingplan, waarmee je laat zien dat je de stof beheerst en kunt toepassen.

Lees de studiehandleiding voor meer informatie.

 Voor wie? De cursus is voor cursisten met een hbo-kennisniveau. 
 Certificaat Na afronding van de cursus ontvang je een certificaat. 
 Duur

De cursus duurt vijf maanden en bestaat uit twee blokken van tien weken. Lees meer over de opbouw in de jaarplanning.
Deze cursus start op 7 of 11 februari 2017.

 Collegedagen

Dinsdag- en donderdagavond van 18.40 - 22.00 uur.
Zaterdag van 10.00 - 16.40 uur

 Tijdsbesteding

De studiebelasting is gemiddeld 20 uur per week, inclusief college-uren.

 Kosten

De prijs voor het bijwonen van de colleges en maken van de toetsen is € 2100. De kosten voor boeken bedragen circa € 250.

Toelatingseisen

Je hebt minimaal een mbo-4-, havo- of vwo-diploma en aantoonbare werkervaring in een marketingomgeving (minimumleeftijd 22 jaar). Of een marketing NIMA-A diploma. 

Inschrijven

Je kunt je inschrijven door een mail te sturen naar deeltijd.economie@hva.nl.

Meer informatie

Wil je meer informatie over de inhoud van de cursus dan kun je contact opnemen met cursusverantwoordelijke Lex van Hoogstraten via l.van.hoogstraten@hva.nl

Terug naar de opleidingspagina

Gepubliceerd door  Faculteit Business en Economie 27 juni 2016