Hogeschool van Amsterdam

HvA participeert in nieuwe e-Academy van Thuiswinkel.org

25 sep 2015 13:34 | Afdeling Communicatie

Thuiswinkel.org heeft tijdens haar jaarlijks congres op 24 september het actieprogramma e-Academy gelanceerd. Het programma stelt zich ten doel om e-business integraal onderdeel te maken van het hoger onderwijs door de e-business-opleidingen op basis van vereisten uit het bedrijfsleven te certificeren. De Hogeschool van Amsterdam, opleiding Commerciële Economie, afstudeerrichting Digital Marketing is momenteel in studentenaantallen de grootste gecertificeerde partner van de eAcademy.

Meer digitaal toptalent

e-Academy is een sectoroverstijgend actieprogramma dat een brug slaat tussen het hoger onderwijs en het bedrijfsleven. Doel: zorgen voor meer digitaal toptalent en e-business-professionals. ‘De keuze om een afstudeerrichting CE Digital Marketing op te zetten en zo onze minor Marketing Tomorrow uit te bouwen naar een gedegen opleiding voor het commerciële werkveld, wordt met dit partnership positief bevestigd,’ aldus Marlies Sandee, opleidingsmanager Commerciële Economie bij de HvA. ‘We kijken uit naar de projecten die uit deze samenwerking voortvloeien voor het CE Digital afstudeeratelier binnen het Center for Market insights.’

Duizenden vacatures

De e-Acadamy is geen opleidingsinstituut. Het werkt met bestaande opleidingen op hogescholen. Bedrijven in de e-commerce hebben vastgesteld over welke kennis en vaardigheden hun personeel moet beschikken en de scholen hebben hun lesprogramma’s hierop aangepast. Naast de HvA doen ook Windesheim, Saxion, Avans en Tio mee aan de e-Academy.