Hogeschool van Amsterdam

Ervaringen vanaf de AUAS Summer School

16 jul 2015 15:39 | Afdeling Communicatie

Internationale studenten kunnen dit jaar voor het eerst in de zomer studeren aan de Hogeschool van Amsterdam tijdens de AUAS Summer School. Bij de lunch op de Amstelcampus op woensdag 15 juli schuiven studenten bij elkaar aan uit onder andere Taiwan, Duitsland, Georgië en Spanje, maar ook HvA-studenten zitten ertussen.

Student Po-Wen (Tony) Chen (met jeansblouse) is een MBA-student uit Taiwan en volgt nu het vak Global Branding & Cambridge English aan de AUAS (HvA) Summer School. Po-Wen vindt het een pittige twee weken:

“It’s very hard to express myself in English throughout the whole course, as in Asia it’s less common to use English than in Europe. But I’m trying my best! I also experience many cultural differences in the way we approach the assignment. We have to make a proposition to brand Nike, and the European students use different images in marketing. For example, soccer is very big here; in Asia, baseball is more popular. Here people eat crisps in front of the television, in Taiwan we eat popcorn. The sense of humour is different. Like this there are lots of examples of differences in branding. During this Summer School I’m learning a lot, but ideally I would like to have more time."

Studente Nina Jinjolava bij de HvA Summer School

Verderop zit studente Nina Jinjolava, een student Business Administration uit Georgië. Nina volgt het vak European Business Skills. Samen met de andere studenten die dit vak volgen, is ze deze week naar Brussel geweest om Europese politici en kopstukken uit het bedrijfsleven te interviewen over hoe zij zakendoen. Vrijdag presenteren de studenten een film die ze hierover maakten. Nina vertelt:

“I’ve learned a lot about European business and cultural leadership skills. The communication styles here are very different throughout Europe: in Georgia you first have to build up a relationship before doing business, in Germany and Holland the tasks itself are the most important. Interviewing European leaders has been a really good experience, and I love Amsterdam. The public transport, the parks, the tolerance towards foreign people: it’s focused on a long-term relationship.”

Student Communicatiemanagement Niels

HvA-student Communicatiemanagement Niels zit als Nederlander tussen de studenten van de Summer School. Hoewel, Nederlander; Niels heeft zelf Italiaanse roots. Misschien kan hij het daarom goed vinden met student Fabio uit Italië. “Fabio is een toppertje, en ook met Gary uit Hongarije en Philip uit Duitsland is het gezellig. Gisteravond heb ik voor ze gekookt bij mij thuis en hebben we bier gedronken; dat vinden ze helemaal geweldig.” Voor het vak Market Research and Fashion Sales bereiden de studenten een modeshow voor, met ontwerpers uit onder andere Hongarije, Polen en Roemenië. Niels: “De Roemeense ontwerpster maakt van die enorme prinsessenjurken; je moet ze echt even bekijken. Dat verschil tussen de ontwerpers is wel grappig om te zien.” 

Studenten Niels en Fabio op de HvA Summer School
Studente Sarah Gonzalez bij de HvA SUmmer School

Sarah Gonzalez uit Spanje volgt het vak Digital Brand Engagement:

I’ve learned a lot about digital marketing and engangement of the customer. We speak English amongst each other, so my English is improving. After school I participate in activities together with other students. I’m enjoying Amsterdam. The only thing I don’t like is the weather.”

Studente Sana Gohar

Studente Sana Gohar van de Bahria University, Pakistan

Studenten tijdens de lunch van de HvA Summer School

De Summer School van de HvA is toegankelijk voor studenten uit alle studierichtingen, voornamelijk vanuit het buitenland. Zomer 2015 biedt de AUAS Summer School 5 vakken aan:  Global Branding & Cambridge EnglishDoing Business in EuropeMarket Research and Fashion SalesDigital Brand Engagement en  Creative Problem Solving For The 21st Century.  Het streven is om de Summer School uit te breiden naar aanbod uit alle domeinen.

Mannetje in pak met Europese sterren