Hogeschool van Amsterdam

HvA-studenten pitchen ideeën voor hotspot De Hallen

28 okt 2014 16:39

Vorige week openden de deuren van de Foodhallen in de oude tramremise in Amsterdam West voor het grote publiek. Afgelopen donderdag presenteerden ruim 100 HvA-studenten in dit gloednieuwe complex hun ideeën om de zichtbaarheid van De Hallen te vergroten, in samenwerking met Academie van de Stad.

Zo’n 100 studenten van de HvA- minor Creativiteit en Innovatie presenteren op donderdag in 14 groepjes hun idee voor het project Zichtbaarheid van de Hallen van Academie van de Stad. In vijf minuten pitchen zij hun voorstel voor een viral, een filmpje dat als een lopend vuurtje via de social media verspreid wordt. De studenten pitchen naast hun viral ook een ander idee om de zichtbaarheid en vindbaarheid van De Hallen te vergroten. De Hallen zijn net nieuw en moeten een hotspot voor Amsterdammers en toeristen worden.

Baby’s en King&Queen

De jury loopt langs de groepjes, gewapend met een clipboard en beoordelingsformulier. Zij roepen na beraad de winnaars uit: voor de zichtbaarheid wint het idee ‘Babyboom’, waarbij Babyborns worden verspreid door Amsterdam, aangekleed in thema’s van de verschillende Hallen. De beste viral is de ‘Google pin’: in het filmpje zien we een real life Google Pin, de pin van Google Maps, die levensgroot bij de Hallen staat. Als beste geheel wint tot slot ‘King en Queen van De Hallen’, waarbij een volledige avond uit voor hem en haar in De Hallen gewonnen kan worden. Dit groepje heeft ook een De Hallen-app ontworpen.

Mooie ideeën

Opdrachtgever André van Stigt is zeer te spreken over de resultaten: ‘Het is dat we een keuze moesten maken, maar eigenlijk kwamen we er niet uit. Wat een enorme differentiatie van mooie ideeën!’ De drie groepjes winnen een filmbezoek in de Filmhallen inclusief drankje. De uitslag betekent een einde aan een inspirerend project. 4 en 5 november presenteren de studenten nog wel hun uitslagen in Beeldend Gesproken, de Kunstuitleen in De Hallen. Geïnteresseerden zijn welkom.

Naast dit project loopt er nog een project van Academie van de Stad voor De Hallen. 130 studenten van de opleiding Commerciële Economie houden zich bezig met de branding en positionering van het complex. Dit project loopt tot januari.

De Hallen
Juryleden De Hallen

De jury bestond uit opdrachtgevers André van Stigt, Jet van den Heuvel en Alex Rutten en twee docenten van de minor.

Lees hier een algemene beschrijving van het project Zichtbaarheid De Hallen
Lees hier een algemene beschrijving van het project Branding De Hallen