Hogeschool van Amsterdam

dhr.  Drs. J.A.J. Vrolijk (Jos)

Hoofddocent Media, Informatie en Communicatie (MIC)

Drs.Jos Vrolijk is hoofddocent bij de opleiding Media, Informatie en Communicatie van de Hogeschool van Amsterdam. In deze rol is hij verbonden aan het lectoraat Crossmedia. Ook is Vrolijk verantwoordelijk voor de verbinding van de activiteiten van het kenniscentrum CREATE-ITmet deze opleiding.

Vrolijk heeft als marketingmanager gewerkt in de dagbladuitgeverij (NDP/Cebuco, het Financieele Dagblad). Ook was hij marketingdirecteur bij het tv-station KinderNet (het huidige Nickelodeon).In deze functie had hij zowel voor de consument- als de adverteerdermarkt eindverantwoordelijkheid voor het marketingbeleid en de ontwikkeling vandigitale en crossmediale proposities. Vanuit de media-advieskant werkte Vrolijk vijf jaar als media-director bij reclamebureaus zoals Carat en TBK/G-2. In deze functies was hij verantwoordelijk voor de mediastrategie en mediaplanning van (internationale) klanten. Daarna verrichttehij op projectbasis interim-werkzaamheden bij onder andere Digitenne en KPN, waarbij hij verantwoordelijk was voor de strategie en business development rondom de introductie van digitale tv.

Sinds 2004 is Vrolijk verbonden aan de Hogeschool van Amsterdam. De eerste jaren doceerde hijmarketing- en mediamanagementvakken binnen de opleiding Media, Informatie en Communicatie. Van 2008 tot mei 2012 was hij als onderwijsmanager eindverantwoordelijk voor het afstudeerprofielMedia, Marketing en Publishing. Per mei 2012 is Vrolijk benoemd tot hoofddocent bij de opleiding Media, Informatie en Communicatie.

Vrolijk voltooide de studie Sociaal-EconomischeGeografie aan de Universiteit van Amsterdam en diverse NIMA marketingstudies.