Hogeschool van Amsterdam

Master Leraar Geschiedenis deeltijd

Informatie start studiejaarpagina's

Op deze pagina vind je alle praktische informatie die je nodig hebt voor de start van je studiejaar en waar je terecht kunt met vragen.

1. Rond je inschrijving af

Met je HvA-ID en je wachtwoord heb je toegang tot de ICT-voorzieningen van de HvA. Je HvA-ID staat vermeld in de welkomstbrief die je per mail krijgt toegestuurd nadat je je hebt ingeschreven via Studielink.nl.
Je kunt je HvA-ID activeren via id.student.hva.nl. Klik op de link 'Account activeren' en volg de gevraagde stappen. Heb je dit gedaan? Log dan in op jouw HvA-mailbox. Het is belangrijk dat je deze mailbox regelmatig checkt, omdat je anders belangrijke informatie mist. Inloggen doe je via email.hva.nl met je HvA-ID@hva.nl (let op de toevoeging @hva.nl) en wachtwoord.

Heb jij de betaling van je collegegeld al geregeld en alle verdere stappen gezet om je inschrijving af te ronden? Pas als je alle stappen voltooid hebt, kun je in september starten met je opleiding. Zodra je een Bewijs van Inschrijving hebt ontvangen op je HvA- e-mailadres, weet je dat je inschrijving is afgerond.

Bekijk het stappenplan inschrijven.

2. Bereid je goed voor

MijnHvA is de start van elke studiedag. Hier log je in met je HvA-ID, en vind je je rooster, alles wat je moet weten over je vakken, je cijfers en mededelingen van je docent. Is een docent een keer afwezig? Het staat op MijnHvA. Ook vind je hier de A-Z-lijst van je opleiding waar je praktische informatie vindt over o.a. ICT, voorzieningen, reglementen en begeleiding. 
Bekijk ook de instructiefilmpjes.

Vanaf het begin van het studiejaar is de MijnHvApp beschikbaar. Met deze app zie je direct wat je rooster van die dag is, je laatste cijfers, en de belangrijkste mededelingen.

In de Studiegids van je opleiding vind je alle belangrijke info over het onderwijsprogramma: de opbouw van de opleiding, je vakken en keuzemogelijkheden.

Vanaf 5 juli kun je via Athenaeum de door je opleiding gecertificeerde boekenlijst voor semester 1 2018-2019 inzien en bestellen.

Via Surfspot kun je gratis gebruikmaken van Office-programma’s en krijg je korting op veel andere software.

Iedere student krijgt een collegekaart. Hiermee kun je o.a. printen, boeken lenen en betalen bij automaten. Om je collegekaart aan te vragen upload je eenvoudig je pasfoto via www.mijnhvapas.nl. Hiervoor heb je een HvA-ID en wachtwoord nodig, die je per e-mail hebt ontvangen. Je ontvangt je collegekaart eind augustus.

Als je jouw collegekaart aanvraagt voor 10 augustus, dan ontvang je deze in de week van 20-24 augustus (de week voor de introductie bij de HvA) thuisgestuurd op je correspondentieadres. Vraag je de collegekaart aan na 10 augustus en voor 15 september, dan wordt deze binnen twee werkweken opgestuurd.

Als je je collegekaart per post hebt ontvangen, moet je deze eenmalig activeren bij een van de servicebalies in de gebouwen van de HvA. Neem hiervoor een geldig legitimatiebewijs mee.

N.B. Woon je niet in Nederland? Dan krijg je de collegekaart niet op je huisadres, maar dan ligt deze voor klaar bij een servicebalie

Het collegejaar start op donderdag 30 augustus met een introductiebijeenkomst. Op donderdag 6 september zijn de eerste colleges.

Op het jaarrooster (exceldocument) staat aangegeven hoe het studiejaar is ingedeeld. Het jaarrooster vind je op je opleidingspagina.

Via http://rooster.hva.nl kun je zien in welke lokalen de lessen zijn. Je kunt je rooster koppelen aan agenda-applicaties, zoals bijvoorbeeld Outlook, Google Calendar, Apple Calendar of de agenda-applicatie op je mobiele telefoon.

Heb je een functiebeperking of chronische ziekte? Dat kan mogelijk je studievoortgang beïnvloeden. In veel gevallen heb je recht op speciale voorzieningen, zoals extra toetstijd of een aangepaste stoel.

Als je dyslexie hebt, kun je online extra toetstijd aanvragen. Dat kan zodra je een HvA-id hebt. Hoe dat werkt, lees je op de pagina studeren met een functiebeperking of chronische ziekte

Heb je een andere beperking of chronische ziekte, of heb je meer voorzieningen nodig, neem dan contact op met de studentendecaan van je opleiding. Hier vind je alle studentendecanen per opleiding.

Op deze pagina lees je meer over studeren met een functiebeperking of chronische ziekte aan de HvA.

Je eerste dagen bij de HvA

Na een positieve intake kun je deelnemen aan het introductieprogramma op donderdag 30 augustus 2018 (16.30-20.00 uur). Heb je nog geen intake gehad, meld je dan aan voor een intakegesprek via mastereducation@hva.nl.

Als student van de HvA kan je via het netwerk ‘hva’ of ‘eduroam’ snel en veilig internetten en heb je toegang tot alle informatiesystemen. Om verbinding te maken met dit netwerk voer je één keer een aantal stappen uit. Daarna heb je op alle HvA-locaties altijd automatisch verbinding. 

Contact, locatie en social media

Tussen 16 juli en 20 augustus is het Onderwijsbureau afwezig. Vanaf 20 augustus kun je contact opnemen met het Onderwijsbureau via de volgende contactgegevens:

Aukje Faber
mastereducation@hva.nl
T  020 5995 515
K  KSH 07A.23

aanwezig: ma ochtend, wo, do, vr

 

Volg de HvA via de social media:

 

Gepubliceerd door  Afdeling Communicatie 1 juni 2018