Hogeschool van Amsterdam

Master Leraar Geschiedenis

Start studiejaar

Op deze pagina vind je alle informatie die je nodig hebt voor de start van je studiejaar.

Na een positieve intake kun je deelnemen aan het introductieprogramma op donderdag 31 augustus 2017 (17.00-20.00 uur). Heb je nog geen intake gehad, meld je dan aan voor een intakegesprek via mastereducation@hva.nl.

Met je HvA-ID en je wachtwoord heb je toegang tot de ICT-voorzieningen van de HvA. Je HvA-ID staat vermeld in de welkomstbrief die je per mail krijgt toegestuurd nadat je je hebt ingeschreven via Studielink. Je kunt je HvA-ID activeren via id.student.hva.nl. Klik op de link 'Account activeren' en volg de gevraagde stappen. Heb je dit gedaan? Log dan in op jouw HvA-mailbox. Het is belangrijk dat je deze mailbox regelmatig checkt, omdat je anders belangrijke informatie mist. Inloggen doe je via email.hva.nl met je HvA-ID@hva.nl (let op de toevoeging @hva.nl) en wachtwoord.

Heb jij de betaling van je collegegeld al geregeld en alle verdere stappen gezet om je inschrijving af te ronden? Pas als je alle stappen voltooid hebt kun je in september starten met je opleiding. Zodra je een Bewijs van Inschrijving hebt ontvangen via een e-mail op je HvA- e-mailadres weet je dat je inschrijving is afgerond.

Iedere student krijgt een collegekaart. Hiermee kun je o.a. printen, boeken lenen, betalen bij automaten, legitimeren bij toetsen etc. Om je collegekaart aan te vragen upload je eenvoudig je pasfoto via www.mijnhvapas.nl. Hiervoor heb je een HvA-ID en wachtwoord nodig, die je per e-mail hebt ontvangen. Je ontvangt je collegekaart eind augustus.

Als je je collegekaart op je huisadres hebt ontvangen moet je deze eenmalig activeren bij een van de Servicebalies in de gebouwen van de HvA. Neem voor het activeren je collegekaart en een geldig legitimatiebewijs mee. Als je collegekaart is geactiveerd kun je er o.a. mee printen, boeken lenen, betalen bij automaten, legitimeren bij toetsen etc.

N.B. Ben je een internationale student? Dan krijg je de collegekaart niet op je huisadres, maar dan ligt deze klaar bij de Servicebalie. 

 Het collegejaar start op donderdag 31 augustus met een introductiebijeenkomst. Op donderdag 6 september zijn de eerste colleges.

Op het jaarrooster (zie exceldocument onder documenten → rooster) staat aangegeven hoe het studiejaar is ingedeeld.

Via http://rooster.hva.nl kun je zien in welk lokalen de lessen zijn. Je kunt je rooster koppelen aan agenda-applicaties, zoals bijvoorbeeld Outlook, Google Calendar, Apple Calendar of de agenda-applicatie op je mobiele telefoon.

MijnHvA is de start van elke studiedag. Hier log je in met je HvA-ID, en vind je je rooster, alles wat je moet weten over je vakken, je cijfers en mededelingen van je docent. Is een docent een keer afwezig? Het staat op MijnHvA.  Ook vind je hier de A-Z-lijst van je opleiding waar je praktische informatie vindt over o.a. ICT, voorzieningen, reglementen en begeleiding. 
Bekijk ook de instructiefilmpjes.

Roosters, studieresultaten en nieuws over je studie checken? Download dan de MijnHvApp.

Als student van de HvA kan je via het netwerk ‘hva’ of ‘eduroam’ snel en veilig internetten en heb je toegang tot alle informatiesystemen. Om verbinding te maken met dit netwerk voer je één keer een aantal stappen uit. Daarna heb je op alle HvA-locaties altijd automatisch verbinding. 

In de Studiegids van je opleiding vind je alle belangrijke info over het onderwijsprogramma: de opbouw van de opleiding, je vakken en keuzemogelijkheden.

Studenten met een functiebeperking hebben in veel gevallen recht op speciale voorzieningen. Dat kan bijvoorbeeld gaan om een speciale stoel, meer tijd voor het maken van toetsen of toetsen met grote letters. Voor voorzieningen kun je terecht bij de studentendecanen.

Meer informatie over studeren met functiebeperking

De definitieve boekenlijst van je opleiding is op 1 juli beschikbaar op deze opleidingspagina. Boeken kun je bestellen via Athenaeum. Via Surfspot kun je gratis gebruikmaken van Office-programma’s en krijg je korting op veel andere software.

Locatie: Kohnstammhuis (KSH)

Aukje Faber
E:  mastereducation@hva.nl
T:  020 5995 515
KSH 07A.23
​aanwezig: ma ochtend, wo, do, vr

Studenten kunnen gebruikmaken van de collectieve zorgverzekering bij Zilveren Kruis Achmea. Dit is de Vereniging Hogescholen overeengekomen met Zilveren Kruis Achmea. Op de website van Zilveren Kruis Achmea kun je meer lezen over deze zorgverzekering. Om je voor deze verzekering aan te melden moet je het collectiviteitsnummer opgeven: 207000892.

Gepubliceerd door  Faculteit Onderwijs en Opvoeding 4 juli 2017