Hogeschool van Amsterdam

Creative Business (Media, Informatie en Communicatie)

Creative Business. Bachelor, voltijd

Creative Business (Media, Informatie en Communicatie) leidt je op tot de allround mediaprofessional van vandaag én morgen. De mogelijkheden zijn eindeloos: vrijwel elk merk, organisatie en publiek figuur maakt gebruik van media, maar hoe sorteer je nu het meest effect? Wil je graag werken in de mediawereld en meebepalen waar media aandacht aan besteden? Denk je na over de invloed van de media en zou je bijvoorbeeld zelf een nieuw medium in de markt willen zetten? Ben je goed in taal maar schrik je niet van data? Denk je erover na waarom die ene influencer meer macht heeft dan die reclamezuil op straat? Ben je geïnteresseerd in de ‘achterkant’ van de mediabranche? Dan is de opleiding Creative Business (CB) van de Hogeschool van Amsterdam (HvA) wellicht de juiste studie voor jou.

valk

Communicatie en Media staan niet los van elkaar; daarom bieden wij je een programma met veel keuzemogelijkheden. Je wordt een mediaprofessional die alles weet over communicatie of een communicatieprofessional die alles weet van media. In het tweede en derde jaar kun je een specialisatie kiezen en in het derde jaar ook nog een minor, waardoor je zelf richting geeft aan je studie. Ook zijn er keuzemogelijkheden bij het afstuderen.

Studieprogramma

Deze opleiding biedt studenten gemiddeld 16 contacturen per week in het eerste studiejaar. Een studiejaar bevat 42 lesweken. Een contactuur is een onderwijsuur (van 50 minuten) waarbij een docent aanwezig is.

Lees meer

Na de opleiding CB kun je bijvoorbeeld aan de slag als redacteur of producer bij web, print, tv en/of radio, als communitymanager of als mediamarketeer. Bekende werkgevers zijn Sanoma, Radio 2, NU.nl, NOS op 3 en Het Parool. Ook kun je aan het werk als zelfstandig ondernemer. Binnen de opleiding hebben we daar veel aandacht voor.

Lees meer

Je wordt tot deze studie toegelaten als je in het bezit bent van een havo-, vwo- of mbo-4-diploma.

Lees meer

Schrijf je uiterlijk op 1 mei in via Studielink. Hiervoor heb je een DigiD nodig. Het aanvragen en verkrijgen van een DigiD neemt ca. 5 werkdagen in beslag. Na inschrijving is het verplicht om deel te nemen aan een studiekeuzecheck (www.hva.nl/skc). Je wordt hiervoor door de opleiding uitgenodigd en krijgt een studiekeuzeadvies.

Lees meer
Gepubliceerd door  Faculteit Digitale Media en Creatieve Industrie