Hogeschool van Amsterdam

Inschrijven en studiekeuzecheck

Communicatie

Je kunt je niet meer inschrijven voor studiejaar 2017-2018. De uiterste inschrijfdeadline was 1 mei. Voor studenten die huidig studiejaar bij een andere opleiding van de HvA of een andere instelling (hogeschool of universiteit) studeren en willen (of moeten) switchen, geldt een uitzondering. En ook als je je voor 1 mei al had ingeschreven voor een andere opleiding, maar na 1 mei je studiekeuze wijzigt, mag je je nog inschrijven tot uiterlijk 15 augustus. Lees meer.  

Met de studiekeuzecheck kijk je, voordat je gaat studeren, of de studie echt bij je past. Deze dag is om te ervaren hoe een lesdag met docenten en studenten bij de Communicatie eruit ziet en om alle vragen die je nog hebt te stellen.

Informatie over de studiekeuzecheck ontvang je per mail. Het kan zijn dat mails van de HvA in je spam-folder terecht komen. Zorg dus dat je je spam-folder ook in de gaten houdt.

Nadat je je voor de opleiding hebt ingeschreven via Studielink word je uitgenodigd voor de studiekeuzecheck. Je kiest dan een datum en een dagdeel. Doe dit zo snel mogelijk. Afhankelijk van het bij je aanmelding gekozen dagdeel ziet het programma van de ochtend of middag er als volgt uit:

Ochtend

08.30-09.00 uur

Inloop en inname praktijkopdracht

09.00-09.15 uur

Welkomstwoord

09.20-10.50 uur

Meerkeuzetoets
(Communicatie en merk en Nederlandse taal)

10.50-12.00 uur

Case en groepsopdracht


Na dit programma kun je uitgenodigd worden voor een individueel gesprek. Dit is afhankelijk van de door jou gemaakte praktijkopdracht en de uitslag van je toets. Deze gesprekken vinden plaats tussen 12.00 - 13.00 uur. Word je niet uitgenodigd voor een gesprek, dan eindigt je programma om 12.00 uur. 

Middag

13.00-13.30 uur

Inloop en inname praktijkopdracht

13.30-13.45 uur

Welkomstwoord

13.50-15.20 uur

Meerkeuzetoets
(Communicatie en merk en Nederlandse taal)

15.20-16.30 uur

Case en groepsopdracht

Na dit programma kun je uitgenodigd worden voor een individueel gesprek. Dit is afhankelijk van de door jou gemaakte praktijkopdracht en de uitslag van je toets. Deze gesprekken vinden plaats tussen 16.30 - 17.30 uur. Word je niet uitgenodigd voor een gesprek, dan eindigt je programma om 16.30 uur.

  • woensdag 21 juni 2017: 9.00-13.00 en 13.30-17.30 uur
  • vrijdag 30 juni 2017: 9.00-13.00 en 13.30-17.30 uur

Houd alvast rekening met deze data in je agenda. Vanaf januari 2017 ontvang je een e-mail met meer informatie over de studiekeuzecheck en hoe je je moet aanmelden voor een van deze data.

Ter voorbereiding op de studiekeuzecheck vul je tijdens je inschrijving in Studielink een online vragenlijst in.

De studiekeuzecheck bestaat uit 2 onderdelen: huiswerk en een dagdeel op school bij de opleiding Communicatie.

Huiswerk:

  • een individuele praktijkopdracht maken
  • leren voor een toets over communicatie en merk

Tijdens het SKC-dagdeel bij ons op school:

  • een meerkeuzetoets over communicatie en merk
  • een meerkeuzetoets over de Nederlandse taal
  • in groepsverband werken aan een opdracht
  • kennismaken met je aanstaande medestudenten en docenten

Twee weken voor de studiekeuzecheck ontvang je een link naar de leerstof voor de toets en uitleg over de individuele praktijkopdracht. Meld je je korter dan twee weken van tevoren aan voor de studiekeuzecheck, dan ontvang je deze link zo snel mogelijk, maar in ieder geval één week voor jouw studiekeuzecheck.

Let op: het kan zijn dat de mail met de link in je spam-folder komt. Zorg dat je je spam-folder ook in de gaten houdt.

De voorbereiding op de studiekeuzecheck kost je ongeveer acht uur.

Na de studiekeuzecheck krijg je een studiekeuzeadvies. Dit advies is gebaseerd op de resultaten van de:

  • individuele praktijkopdracht
  • meerkeuzetoets over communicatie en merk

Je ontvangt na twee weken het definitieve studiekeuzeadvies per mail. Daarin geven we aan of de opleiding een passende keuze voor je is. Het is de bedoeling dat jij ook gaat nadenken of je ervaring tijdens de studiekeuzecheck overeenkomt met je verwachtingen en of je deze opleiding echt wilt doen. 

Gepubliceerd door  Faculteit Digitale Media en Creatieve Industrie 8 juni 2017