Logo Hogeschool van Amsterdam – link naar startpaginaLogo Hogeschool van Amsterdam – link naar startpagina

Iets voor jou?

Vind jij het spannend om een nieuw product in de markt te zetten? Gaat je hart sneller kloppen bij het idee van een eigen onderneming? Wil je werken voor grote internationale bedrijven of creatieve startups? Bij ons kan dat allemaal. Eigen keuzes maken staat centraal. Vanaf de eerste dag werk je met interessante bedrijven uit de metropoolregio Amsterdam. Kom kennismaken! We zijn een grote opleiding met oog voor iedere student en hechten er grote waarde aan dat iedereen zich welkom voelt.

16 april
Bezoek de open dag

Kies jij voor een prettige balans tussen business & pleasure bij de opleiding Commerciële Economie?

Dit ga je doen

Je leert zowel hoe je merken succesvol kunt maken als hoe je bijdraagt aan een sociale en duurzame economie. Samen met medestudenten en docenten los je marketingvraagstukken op van echte bedrijven in en rondom Amsterdam. Wil je liever internationaal aan de slag? Ook dat kan. Bij ons valt er veel te kiezen.

Jaar 1

Vanaf de eerste dag ga je aan de slag met projectopdrachten van echte bedrijven. Op deze manier leer je direkt de praktijk kennen. Ook krijg je zicht op wat jou inspireert en wat jouw talenten zijn. Je kunt een keuze maken uit de thema’s: Fashion & Beauty, Music & Entertainment, Sport & Health, Travel & Culture. Jouw persoonlijke ontwikkeling vinden we erg belangrijk en is een speciaal aandachtspunt binnen de sportlessen die we organiseren.

Onderwerpen in jaar 1
Marketing, Communicatie, Management, Marktonderzoek, Verkoop en Engels.

Jaar 2

Het tweede jaar staat voor verdieping en internationalisering. Bovendien kies je een eigen specialisatie zoals Digital Marketing, Marketing Management, Sportmarketing, Ondernemerschap en Global Marketing. Heb je gekozen voor Digital Marketing, dan ga je op studiereis naar Dublin waar je aan de slag gaat samen met Ierse studenten. Met Global Marketing en Sales ga je naar Mexico of Spanje. Ben je het allerliefst eigen baas, dan kies je natuurlijk voor ondernemerschap!

Onderwerpen in jaar 2
Contentmarketing, Accountmanagement, Engels, Data-analyse, Advertising.

Jaar 3

In het derde jaar ga je stage lopen bij een organisatie of bedrijf van jouw keuze. Dat kan zowel in Nederland als in het buitenland. Ook volg je een minor. Dat is een module van een half jaar die je zelf kunt uitkiezen. Je kunt ook minoren van andere hogescholen volgen in het binnen-of buitenland.

Jaar 4

In jaar 4 leer je werken als een professionele marketingconsultant. Bovendien ga je afstuderen met een eigen opdracht voor een organisatie. Ook hierin bieden we keuzemogelijkheden. Er zijn meerdere afstudeervarianten zoals een concrete opdracht uitvoeren, zelfstandig onderzoek doen via ons speciale onderzoekscentrum of afstuderen binnen je eigen onderneming.

Bekijk het studieprogramma

Toelatingseisen

Havo, vwo of mbo 4

Je wordt tot de opleiding Commerciële Economie toegelaten met een havo-, vwo- of mbo 4-diploma of een vergelijkbaar buitenlands diploma. Daarnaast gelden er aanvullende eisen.

Lees meer over toelating

Benodigde tijd

40 uur per week

Bij deze opleiding heb je minimaal 16 contacturen per week in het 1e studiejaar. Daarnaast besteed je ongeveer 24 uur per week aan projecten, onderzoek en opdrachten en het voorbereiden van lessen en tentamens.

Lees meer over studielast

Kosten

Collegegeld en extra kosten

Houd naast het jaarlijks vastgestelde collegegeld rekening met extra kosten voor boeken, readers en vakmaterialen van ongeveer € 550 - 625 per jaar.

Lees meer over studiekosten

Waarom Commerciële Economie bij de HvA?

  • Je studeert in Amsterdam, hét ondernemende en creatieve centrum van Nederland.
  • Wij bieden persoonlijke begeleiding en hebben oog voor iedere student.
  • Ons bedrijvennetwerk strekt zich uit over de hele internationale regio Amsterdam en omstreken. Met marketingbureaus, creatieve startups, grote internationale bedrijven, maatschappelijke instellingen, sportorganisaties en online bedrijven.
  • Bij ons leer je het allernieuwste op het gebied van digitale marketing, marketingtechnologie, datamarketing en duurzame marketing.
  • Je hebt heel veel keuzemogelijkheden.

Voor wie?

  • Je bent nieuwsgierig, communicatief en hebt creatieve ideeën.
  • Je hebt lef en toont graag initiatief.
  • Je gaat voor succes!