Hogeschool van Amsterdam

Inkopen en aanbesteden

Bij inkopen en aanbesteden kun je ondersteuning aanvragen op het gehele inkoopproces.

Wat kun je verwachten?

  • Inkoopadviezen op inkooptrajecten vanaf € 50.000,-.
  • Begeleiding en aansturing van (Europese) inkoop- en aanbestedingstrajecten voor opdrachten vanaf € 50.000,-.
  • Selectie van leveranciers voor producten en diensten.
  • Aanvragen en mogelijk onderhandelingen over offertes van (gecontracteerde) leveranciers.
  • Bewaking van levertijden.

Aanvragen ondersteuning bij inkopen/aanbesteden

Bestelopdrachten lopen via gekoppelde leveranciers in OrderDirect of via de VrijeAanvraag. Ondersteuning en advies bij inkooptrajecten kun je aanvragen via inkoop@hva.nl of via telefoonnummer 020 525 3111.

De afspraken op een rij

  • Zie OrderDirect voor bestellen bij de leveranciers die HvA gecontracteerd heeft.
  • Opdrachten (boven de € 50.000,-) meld je bij de afdeling Inkoop.
  • Geef jaarlijks de verwachte inkooptrajecten door (meer dan € 50.000,-) bij de contactpersoon inkoop van de dienst, beleidsafdeling, bestuursstaf (onderdeel) of de faculteit.
  • Er wordt jaarlijks een overzicht geboden van de inkooptrajecten door publicatie van de Inkoopjaarkalender.

Wat is er nog meer mogelijk tegen extra kosten?

Voor aanvullende diensten ontvang je een offerte. De dienstverlening is aanvullend wanneer er:

  • extra personeel ingehuurd moet worden voor een inkoopproject dat niet in de vastgestelde inkoopjaarkalender is opgenomen
  • extra werkzaamheden moeten worden verrichten die niet tot de kerntaken behoren (waaronder het begeleiden van het inkooptraject), zoals de rol van projectleider bij een aanbesteding en de implementatie
  • contractmanagement verzorgt moet worden voor contracten die buiten de verantwoordelijkheden/kerntaken van de afdeling Inkoop vallen.
Gepubliceerd door  Facility Services 10 maart 2016