Hogeschool van Amsterdam

Veelgestelde vragen Betalen met je collegekaart

Waar kan ik allemaal betalen met de collegekaart?

Je kunt betalen bij de warmedrankenautomaten, de snoep- en frisdrankautomaten, de bibliotheekbalies (naast pinnen), de Servicepunten en Klantenservicebalies. Let op: Dit betaaltegoed is op dit moment nog niet gekoppeld aan het bestaande HvA-printtegoed. In de toekomst zullen ook HvA-studenten met één en hetzelfde betaaltegoed bij de printers kunnen betalen.

Ik heb wel geld op mijn account gezet, maar als ik probeer te betalen krijg ik het signaal ‘niet betaald’. Wat moet ik doen?

Waarschijnlijk moet je je kaart nog activeren. Ga met een geldig legitimatiebewijs en je collegekaart naar een Servicepunt of Klantenservicebalie en laat je kaart activeren. 

Ik ben mijn kaart verloren / mijn kaart is gestolen. Kan de kaart geblokkeerd worden? Wat gebeurt er met het tegoed?

Bij verlies/diefstal kun je de kaart op reguliere wijze blokkeren en een nieuwe kaart aanvragen. Met je nieuwe collegekaart heb je automatisch weer beschikking over je betaaltegoed.

Wanneer moet ik mijn account opheffen?

Hef alleen je account op wanneer je stopt met studeren of vlak voordat je afstudeert. Wanneer je tussentijds je account opheft is er geen mogelijkheid om een nieuw account aan te maken. Zorg vóór het afsluiten dat je je tegoed opmaakt. Er wordt een administratieve vergoeding ingehouden van € 2,50 bij het opheffen van het account. 

Waar kan ik mijn kaart opladen?

Je kunt het tegoed op je kaart online opladen:

HvA-locatie, Adres, Waar te vinden

Dr. Meurerhuis, Dr. Meurerlaan 8+10, entree

Fraijlemaborg, Fraijlemaborg 133, op de eerste etage

Kohnstammhuis, Wibautstraat 2-4, bij de servicebalie

Leeuwenburg, Weesperzijde 190, bij het restaurant

Muller-Lulofshuis, Wibautstraat 5a, bij dakterras 2 e etage

Nicolaes Tulphuis, Tafelbergweg 51, entree t.o. de receptie

Wibauthuis, Wibautstraat 3B, bij het restaurant

Je kunt als HvA-student ook je kaart opladen bij de oplaadpunten op de grotere UvA-locaties.

Waar kan ik zien hoeveel tegoed ik op mijn kaart heb staan?

Dit kun je online zien via www.hva.nl/betaaltegoed en bij de oplaadpunten op de verschillende locaties.

Worden er bij het opladen van mijn kaart transactiekosten in rekening gebracht?

Bij online opwaarderen wordt € 0,50 in rekening gebracht. Dit zijn doorberekende kosten die door de bank in rekening worden gebracht.

Waarom kiest de HvA hiervoor en niet voor pin?

Implementeren van pin zou dermate duur zijn waardoor de prijzen van producten zouden moeten worden verhoogd. Het streven is om de prijzen voor studenten zo laag mogelijk te houden. 

Kan ik mijn tegoed op mijn account terugstorten op mijn rekening?

Als je het betaaltegoed teruggestort wilt krijgen op je IBAN of op je Paypal account, dan kun je een verzoek tot teruggave van het huidige betaaltegoed indienen. Na ontvangst van het verzoek tot teruggave én als alle gegevens correct zijn opgegeven, duurt het gemiddeld tien dagen voordat het betaaltegoed teruggestort is op het door jou opgegeven IBAN of Paypal account. Meer informatie over teruggave

Kan ik met mijn buitenlandse bankpas of creditcard ook tegoed opladen op mijn kaart?

Ja, je kunt de collegekaart online opladen via: www.hva.nl/betaaltegoed en daar aangeven om met je buitenlandse bankpas/creditcard via Paypal te betalen.

Hoe wordt mijn privacy gewaarborgd bij het gebruik van mijn kaart?

Alleen het gebruik van de kaart wordt geregistreerd, deze gegevens zijn anoniem en niet persoonsgebonden.

Gepubliceerd door  Facility Services 26 april 2016